ענקית התרופות טבע דיווחה שלשום, לקראת נעילת המסחר בבורסה האמריקאית, על שינוי בתנאי ההעסקה של המנכ”ל ארז ויגודמן, כך נודע ל"מעריב־השבוע". לצורך העניין זימנה החברה אסיפה כללית שתתכנס ב־18 באפריל לאישור המהלכים המוצעים.



ויגודמן נהנה במהלך 2015 משכר בסכום כולל של כ־20 מיליון שקל (5.7 מיליון דולר). 1.36 מיליון דולר שולמו כשכר, 2.25 מיליון דולר כבונוס מיוחד, ו־1.33 מיליון דולר כתגמול באופציות.
 
לפי הזימון לאסיפה, טבע מתכוונת לאשר מחדש את מינוי משרד קסלמן וקסלמן PWC כרואי החשבון של החברה. בנוסף, היא תמנה מחדש שלושה חברי דירקטוריון שכבר מכהנים בה. 
 

בזימון נכתב שמדובר באישור “מדיניות תגמול מתוקנת של נשיא ומנכ”ל החברה ארז ויגודמן. אישור העלאת שכר הבסיס (העומד כאמור על 1.36 מיליון דולר לשנה), תיקון היעדים ותנאי התשלום של הבונוס השנתי בתוקף משנת 2016 והלאה”.
 
מניות טבע נסחרות בו זמנית בבורסה בתל אביב ובנאסד”ק. טבע היא אוניית הדגל של התעשייה הישראלית ואחת היצואניות הגדולות, ועדיין הדבר אינו מונע הטחת ביקורת במנכ”ל החברה, במדיניות המיסוי כלפיו ובתנאי העסקתו.
 
מחר תדון ועדת הכספים של הכנסת באישור החוק להגבלת שכר הבכירים. כפי שנחשף ב"מעריב־השבוע", קיימת כוונה לצמצם את תקרת השכר הפטור ממס מ־3.5 מיליון שקל ל־3 מיליון שקל לשנה. המגבלות יהיו בתוקף רק בנוגע לחברות פיננסיות (בנקים וחברות ביטוח) ולא יחולו על חברות מתחומים אחרים, לרבות טבע.