ענת דוידוב, בטורה האישי בתכנית "איפה הכסף" ב"רדיו ללא הפסקה" 103FM, התייחסה היום (שלישי) להתנגשות הרכבות בדימונה שהביאה לדליפה של חומר מסוכן.



בצדק תושבי דימונה זועמים - רכבות מתנגשות, טעונות בחומר המסוכן "ברום", והתושבים נדרשים להיסגר שעות בבתים, ואלה שהיו בדרך הביתה, נתקעו מחוץ לעיר הנצורה, אין יוצא ואין בא - עד הבוקר.



ברום הוא חומר רעיל ומסוכן, שעלול לגרום לחנק ולמוות. מהחומרים היותר מסוכנים שקיימים. זה לא מקרה הדליפה הראשון, נזכיר שלפני כמה שנים משאית שהובילה את החומר המסוכן בערך באותו אזור, התהפכה והנהג מת לאחר שנחנק משאיפת ברום.



הביזיון הזה, כמו שכינו אותו תושבי העיר, היה יכול להיגמר באסון המוני. בתרחיש האימים של דליפת ברום גדולה, עלולים להיפגע אלפי אנשים, כולל מוות בייסורים. תקשיבו למה שאומר חבר הכנסת מאיר כהן מ"יש עתיד", שהיה גם ראש עיריית דימונה.



המאבק של תושבי העיר החשופים לחומרים מסוכנים מתנהל כבר שנים. הביזיון הגדול שאיש לא סופר אותם וכולם מחלטרים. הכור, המפעלים שבסביבה, עכשיו גם מדברים על העברת מיכלי האמוניה דרומה והסכנה העוד יותר גדולה היא בכלל בהובלת חומרים מסוכנים. הלילה קיבלנו את זה בקטן.



מעניין, דווקא אתמול, התבטא קצין בכיר בצה"ל ואמר כי "גם בתרחיש קיצוני, פגיעה במיכלי האמוניה לא תוביל לאסון, גם במקרה של התקפת טילים על המיכלים, מי שייכנס למחסה כמו בית, או מכונית בתוך כעשר דקות, לא ייפגע", כך הקצין. נרגעתם? אנחנו לא, ובוודאי לא תושבי דימונה ששהו במעצר הבית שניכפה עליהם.



היום זה הם, מחר זה כל תושב אחר בישראל, שעלול חלילה להיפגע בין אם כתוצאה מתאונה ודליפת חומר, או דליפה כתוצאה מתחזוקה רשלנית של מפעלים.


תפסיקו לחלטר. תתחילו לעשות.



"איפה הכסף?", כל יום ב-16:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"