שוקי המטבע בעולם ובישראל חווים ירידה היום (חמישי) בשערו של הדולר לאחר שיו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, הבהירה שלפי שעה אין שום כוונה להעלות את שערי הריבית הדולרים. הדולר ירד בעולם, אלא שכאן השקל עולה לא רק לעומת הדולר, אלא לעומת רוב המטבעות החשובים.



שערו היציג של הדולר ירד אתמול ב-0.993% ל-3.788 שקלים והבוקר הוא ממשיך לרדת במסחר הבין בנקאי בעוד 0.15% ל-3.7825 דולר. אתמול כאמור התחזק השקל לעומת מטבעות חשובים אחרים. לעומת הלירה שטרלינג עלה הדולר ב-0.152% ולעומת הין היפני ב-0.03%.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל צנח אמש עד לשפל של 3.755, באזור רמות השפל של יוני-אוגוסט 2015, לפני שהתאושש אל מעל 3.77".



במחלקת המחקר התייחסו לדבריה של ילן והוסיפו כי ההודעה שאין כוונה להעלות את שערי הריבית הפתיעה במידה רבה את הפעילים בשוק, "זאת לאחר שורה של התבטאויות מצד חברי הבנק בימים האחרונים, שרמזו על סבירות גבוהה להעלאת ריבית באפריל. כעת נשואות העיניים לדוח התעסוקה שיתפרסם בארצות הברית מחר. נתון חיובי, מעל 200 אלף, עשוי להביא להתאוששות קלה של הדולר, אם כי נראה שעד שלא תירשם עלייה משמעותית יותר באינפלציה בארצות הברית, הבנק יעכב את העלאת הריבית".