מתרחבת מחאת עובדי המדינה נגד הכוונה להרחיב את העסקת עובדי הקבלן בשירות המדינה ואת מתכונת ההעסקה בחוזים אישיים. בסוף השבוע התברר כי גם יחידת הגבייה (המכונה שע"מ) של רשות המסים פותחת בשביתה, ופעולות הגבייה מהגופים השונים במדינה ייפסקו לאלתר. מטה המאבק של עובדי המדינה הודיע כי החליט לפתוח בצעדים ארגוניים החל מהיום, במחאה על מה שכונה "ההעסקה הפוגענית והכרסום בכוח העבודה המאורגנת בשירות המדינה".



במסגרת הצעדים הארגוניים יושבתו כאמור פעולות גביית המסים, "מה שיפגע במאמצי גביית המס החיוניים לכלכלת המדינה". במקביל תימשך שביתת בוחני הנהיגה ועובדי משרד התחבורה. עוד נודע כי אם לא תחול התקדמות במגעים מול האוצר, השיבושים צפויים להימשך.
 
בין היתר העובדים מוחים על הכוונה לקצץ בהוצאות הנסיעה לעובדים עם מוגבלויות וכן על "היחס המזלזל באופן כללי, שהם חשים מהמדינה", לטענתם. עוד סיבה לכעס מצד העובדים היא הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית, שבמסגרתה הוזלת מחירי הנסיעה גרמה לקיצוץ של מאות שקלים בחודש בהחזרי הנסיעות של העובדים.
 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הדגיש כי "אי אפשר להשלים עם התנהלות המדינה, שכמעסיקה היא מעבירה עובדים למעמד של עובדי קבלן ומקצצת בהוצאות הנסיעה. אלה תסמינים של אטימות. הפרטת מבחני הנהיגה והניסיון להרחיב צורות העסקה פוגעניות מהווים איום ישיר על החברה".
 
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, אמר כי "ההסתדרות לא תיתן לפגוע בנכים, בעובדי הפריפריה ובעובדי המדינה בכללותם. העובדים הם הנכס הטוב ביותר והגיעה העת שהמדינה תתעשת, תפסיק לרמוס את זכויות עובדיה ואת זכויות המוחלשים".