בנק ישראל פרסם היום (ראשון) את הדוח שלו לשנה הקודמת, שמשבח באופן כללי את המציאות הכלכלית, אך בפרק שהוקדש למצב שוק הדיור, הבנק מבקר את מדיניות של הממשלה ובראשה את מדיניות מחיר למשתכן. הדוח מציין שמחירי הדירות ממשיכים לעלות, עם עליה ממוצעת של 8% בשנת 2015. הדוח קובע שמחירי הדירות משפיעים על התנהלות הפיננסית של משקי הביקוש בעיקר של זוגות צעירים, שכן מי למי שיש דירה נטל המשכנתה כבד, ולמי שאין דירה, נטל שכר הדירה, שעלה במקביל לעליית מחירי הדירות, כבד גם כן.
רכב - מה משתלם יותר לקנות או לקחת בליסינג
 
בנק ישראל לא מאמין שתכנית הדגל של בנק ישראל, מחיר מטרה, תצליח להביא להורדת מחירים כללית, כי מטבע הדברים, התכנית מתרכזת באזורים מסוימים בלבד, והוא מיועד לאוכלוסיות מסוימות  בלבד, ומשום כך, ההשפעה לא רק שאינה אחידה והיא בטח לא תשפיע על מחיר הדיור באזורי הביקוש.
הדו"ח של בנק ישראל סבור שמצב המשק באופן כללי סביר.


"ההאטה בצמיחה העולמית והיחלשות הסחר העולמי משפיעות באופן ישיר על הביקושים לייצוא". עם זאת, היצואנים הישראלים הצליחו (בממוצע) למכור את תוצרתם תוך כדי עליית מחירים, בניגוד להתפתחות מחירי הייצוא של המדינות המפותחות האחרות". באופן כללי, הדוח קובע שלמרות המשבר הכלכלי העולמי ישראל הצליחה בהצלחה יחסית תוך שהיא מצליחה לשמור על היקף היצוא למרות שהמחירים של היצוא שלנו עולים.