תוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף?" ברדיו ללא הפסקה 103FM הוקדשה היום (רביעי) לפרשת ענבל אור, שנחקרה באזהרה במשטרה. לדבריה, "פתאום כולם התעוררו, איפה היו שומרי הסף קודם לכן? על פי ההגדרה המילונית בהקשר העסקי, שומר סף הוא כינוי לאותם גורמים חיצוניים הדואגים לזכויות ציבור המשקיעים, ומעידים על עסקי התאגיד או החברה. נמנים עליהם רואי חשבון המבקרים את דוחו"ת החברה, עורכי דין, ודירקטורים בחברות ציבוריות. פעולתו של שומר הסף מותנית בהיותו בלתי תלוי בבעלי החברה, למרות ששכרם משולם ממנו. עד כאן ההגדרה".
 


שומרי הסף כשלו

 
דוידוב הוסיפה: "די אם נזכיר כאן כמה מקרים של חברות שקרסו, כספים שנעלמו, ושומרי סף שהתאדו ברגע האמת - הבנק למסחר, אגרקסקו, חפציבה, הן לא היחידות. כך גם במקרה של חברת אור סיטי נדל"ן. תקשיבו למה שאומר עורך הדין איתן ארז, מפרק החברות של ענבל אור, שצוטט אתמול אומר את הדברים הבאים: 'כל נושא האחריות של הסובבים את אור, עורכי דין, רואי החשבון ואנשי המכירות שמקבלים בונוסים על מכירות, ייבדק על ידי מי שצריך לבדוק. מצער שמה שגילינו במשך שבוע כל אותם אנשים לא גילו במשך חמש שנים. שומרי הסף כשלו'".
 
דוידוב פתחה במתקפה ישירה: "יש פה כ-450 לקוחות, שכאמור הונו אותם, לקוחות תמימים שלא מבינים דבר וחצי דבר בעסקי החשבונאות, שכל חטאם היה שנפלו בפח ההבטחות של אור. עורך הדין ארז העריך אתמול כי ייקח שנים עד שהלקוחות יזכו לקבל את הכספים. שאלת האחריות של עורכי הדין ורואי החשבון של אור סיטי נדל"ן עומדת עכשיו למבחן המחוקק, כשבינתיים עוד אין חוק שמגן על רוכשי דירות בקבוצות רכישה. אתמול נזכיר ששאלנו שאלת סקר בטוויטר של רדיו ללא הפסקה, האם בעקבות הפרשה הזו, הייתם קונים גם היום דירה בקבוצת רכישה? התשובות לא הפתיעו אותנו - לא גורף! 91 אחוזים השיבו בשלילה. אתם קולטים מה שומרי הסף יכלו לחסוך מהנפגעים, אם רק היו שומרים?".