הממונה על ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין, סיימה אתמול את השימועים שנערכו לחברות הסלולר סלקום וגולן טלקום בכל הנוגע לבקשת המיזוג שלהן. שתי החברות שבו ופירטו את כל הנימוקים למיזוג ואת ההסבר מדוע הוא לא יפגע בלקוחות. אם לא תהיה התפתחות של הרגע האחרון, החלטת המיזוג תינתן עד סוף השבוע והיא תהיה שלילית.
 
במשרד התקשורת כבר נערכים לתרחיש של החלטה כזאת ולאפשרות שמיכאל גולן ינסה באופן חד־צדדי לשבש את פעילות החברה ולמנוע את ניוד הלקוחות לחברות מתחרות. יש לציין כי מגמת הניוד כבר החלה ביומיים האחרונים והיא התגברה בעקבות ראיון שהעניק גולן לקרן מרציאנו בערוץ 2 שבו הזהיר מפני האפשרות של הפסקת פעילות החברה. במשרד התקשורת מסרבים להתרגש מאפשרות זאת. 
 
 מבדיקות שערכנו אתמול עם הנהלת המשרד נמסר כי בכוונתו לנקוט את כל האמצעים כדי לאפשר את המשך ניוד הלקוחות אם וכאשר גולן טלקום תסרב לאפשר ניוד לקוחות, או תפסיק באופן חד־צדדי את פעילות החברה. על טענות גולן נמסר מטעם המשרד: "דברי גולן מופרכים וחסרי בסיס. גולן קיבל מהמדינה הטבות במאות מיליוני שקלים כדי להקים רשת סלולרית אבל הוא הפר את תנאי הרישיון. היום הוא מבקש הטבות נוספות בהיקף של כמיליארד שקל לעשור הקרוב, בניגוד לתנאי הרישיון".
 

גם בחברות הסלולר האחרות ובהן פלאפון ופרטנר מתנגדים בנחרצות לאפשר לגולן הסכם לשיתוף רשתות. מדובר בהסדר שאינו קביל משפטית (שינוי תנאי מכרז רטרואקטיבית), ושכבר נפסל בעבר פעמיים על ידי משרד התקשורת. גם נציגת האוצר התבטאה נגד המהלך בנובמבר 2015.
 
 העלות של הסכם רשתות בנתונים ריאליים הנו כ־750 מיליון שקל להקמה ועוד 250־300 מיליון שקל לתחזוקה שנתית. ההסכם שגולן וסלקום הציעו, ושכבר נפסל פעמיים לא משקף השקעה אמיתית ברשת.
 
עם זאת, במידה אם ההסדר יאושר יפנו חברות הסלולר באופן מיידי ליועץ המשפטי לממשלה ולאחר מכן יעתרו לבג"ץ. "גולן הפר בעבר מספר פעמים את תנאי הרישיון וגילו כלפיו סלחנות", אומרים גורמים בשוק התקשורת, "ואנו לא ניתן לתופעה זו לקרות פעם נוספת".
 
 מי שבינתיים אינה מבזבזת זמן מיותר היא חברת הוט מובייל, שיצאה אתמול בהסכמת משרד התקשורת בהצעה יוצאת דופן ל־900 אלף לקוחות גולן טלקום להצטרף אליה באותו מחיר בדיוק שהם משלמים בגולן טלקום. מנכ"לית הקבוצה, טל גרנות־גולדשטיין, מסרה כי "התחרות בשוק הסלולר לא תיפסק. הוט מובייל הייתה ותישאר מחוללת התחרות בשוק. נאפשר ללקוחות גולן טלקום להמשיך ולקבל החל מהיום את אותם התנאים בדיוק כפי שהם מקבלים כיום. ההצטרפות תהיה בערוצי החברה, באתר, במרכזי השירות בדוכנים ובמוקד הטלפוני".
 
לדברי גרנות־גולדשטיין, הוט מובייל פועלת בארבע השנים האחרונות כדי לייצר תחרות אמיתית בשוק הסלולר. לחברה כמיליון ומאתיים אלף לקוחות ובשנה האחרונה היא הייתה המגייסת הגדולה ביותר של לקוחות חדשים עם כ־280,000 מצטרפים.