לאחר שמנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, הודיע על פרישתו על רקע הגבלת שכר הבכירים, היום (חמישי) בכיר נוסף החליט לסיים את תפקידו. המשנה למנכ"לית בנק לאומי, דני צידון, הגיש את מכתב התפטרותו בעקבות הגבלת שכר הבכירים ל-2.5 מיליון שקלים בשנה.



צידון (60) הודיע לדירקטוריון הבנק על פרישתו, לאחר 12 שנים בבנק מתוכן 10 כחבר הנהלת הבנק. לדבריו, הסיבה הרשמית לפרישה היא חוק שכר הבכירים במערכת הפיננסית אשר חוקק בכנסת בשבועות האחרונים. "חוק זה שעל סבירותו תעיד ההיסטוריה של ישראל בשנים הקרובות, משדר מסר, שהוא נורא בעיני, כאילו המערכת הפיננסית הינה אויב הציבור ולכן היא מותרת בפגיעה. מערכת פיננסית איתנה, מקצועית וחדשנית הינה תנאי לקיומה של כלכלה בריאה וצומחת. מערכת כזו לא תצמח בערוגת החוק הנוכחי, אמר צידון.



מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח, אמרה בתגובה כי "אין ספק שתרומתו של פרופסור צידון לקבוצת לאומי הינה מכרעת. ניסיתי להניא אותו מהחלטתו אך לצערי מאמציי לא צלחו".



דני צידון ורקפת רוסק עמינח. צילום: ראובן קסטרו
דני צידון ורקפת רוסק עמינח. צילום: ראובן קסטרו




"מהלך היסטורי"


כזכור, בחודש שעבר אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את החוק להגבלת שכר הבכירים במגזר הפיננסי, הכולל בנקים, חברות ביטוח, קופות גמל וקרנות פנסיה. מעתה שכר הבכירים יהיה עד תקרה של 2.5 מיליון שקלים במקום שלושה מיליון שקלים בשנה ועד לסכום של עד פי 44 משכרו של העובד המשתכר את הסכום הנמוך ביותר באותה חברה.



ההחלטה עברה לאחר שבמשך שנים נכשלו כל המאמצים להגביל את שכר הבכירים בבנקים ובמגזר הפיננסי. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר עם אישור הצעת החוק: "זה מהלך היסטורי, צעד ראשון בתיקון אי השוויון בחברה. הזמנים השתנו ומכאן ואילך נבחן כיצד להחיל את הגבלת השכר על כלל החברות הציבוריות במשק, לרבות חברות ריאליות".