שוקי המטבע בעולם ובכלל זה של ישראל ממתינים להחלטת הריבית של הבנק המרכזי בארצות הברית. אתמול שערו היציג של הדולר ירד ב-0.291% ל-3.7630 שקלים. הבוקר (רביעי) במסחר הבין בנקאי הוא יורד מעט ב-0.08% ל-3.760 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הצמדים בשוק המט"ח ממשיכים להתכנס לקראת שני אירועי המפתח היום – החלטות הריבית של הבנק הפדרלי בערב והחלטת הריבית של הבנק של יפן באמצע הלילה. הדולר נחלש לקראת החלטת הריבית הערב, וזאת על רקע נתוני המאקרו המאכזבים שפורסמו אמש והציפיות כי הבנק יציג עמדה מרוככת יותר. שוק החוזים העתידיים מתמחר אפס סיכוי להעלאת ריבית.


רכב - מה משתלם יותר לקנות או לקחת בליסינג

במחלקת המחקר מדגישים כי בהמשך הלילה אירוע שעשוי להצית את התנודתיות בשוק, לא רק בין היפני אלא בכל צמדי הדולר, הוא החלטת הריבית של הבנק היפני. "הציפיות הן שהבנק היפני יודיע על צעדים מרחיבים נוספים, וזאת במטרה לעורר את האינפלציה הנמוכה ולבלום את התיסוף החד בערכו של הין בחודשים האחרונים, שפוגע ביצואנים. בין האפשרויות שהבנק עשוי להודיע עליהן: הורדת נוספת של הריבית השלילית, הודעה על ריבית שלילית על הלוואות של הבנק המרכזי, הגברת קצב רכישת הנכסים, או גיוון תמהיל הנכסים. אם הבנק לא יודיע על צעדים חדשים, או לא יהיה אגרסיבי מדי, הין עשוי לזנק, והדולר עשוי לצנוח, גם למול השקל. ירידה של הדולר-שקל מתחת ל-3.75 עשויה להאיץ את הירידה. מנגד, נפחי המסחר הדלילים בחול המועד עשויים למתן את התגובה של השוק המקומי".