שערו היציג של השקל נחלש אתמול ב-0.238% ל-3.779 שקלים, אך הבוקר (שלישי) הדולר התחזק לעומת השקל במסחר הבין בנקאי ושערו עלה ב-0.17% ל-3.7853 שקלים.



התחזקות הדולר לעומת השקל במסחר הבין בנקאי היא בהתאם לתחזיות של מחלקת המחקר של FXCM שמציינים הבוקר: "הדולר-שקל לא הצליח לפרוץ את רף 3.80 ונסוג לאחור אל 3.77 וזאת למרות שבעולם מדד הדולר נסחר בעלייה כבר חמישה ימים ברציפות. למרות נתוני התעסוקה המאכזבים בארצות הברית ביום שישי, הדולר מתקן בשבוע האחרון כלפי מעלה, וזאת למרות ציפיות הריבית הנמוכות. הדולר זכה לרוח גבית לאחר ששר האוצר של יפן רמז כי הבנק של יפן לא יהסס להתערב במסחר כדי לבלום את התיסוף החד בערך הין".



עוד מסרו ממחלקת המחקר: "התבטאויות מסוג זה העלו מחדש אל השולחן ספקולציות על 'מלחמת מטבעות'. הפיחות בערך הדולר ב-2016 גורם לדאגה בקרב מדינות רבות וכך גם בישראל, כאשר רק בשבוע שעבר התערב בנק ישראל כדי למנוע שבירה מתחת ל-3.75. עם זאת, כאשר בהמשך החודש צפויה פסגת ה-G7 ספק אם נראה התערבות מצד יפן או מדינה מרכזית אחרת ונראה כי הרמזים מיפן הם לפי שעה רק 'התערבות מילולית'. הדולר-שקל נסחר כעת בטווח שבין 3.75 ל-3.80, כאשר מצד אחד 3.75 מהווה רמת רצפה עבור בנק ישראל ומצד שני השוק יצטרך תמריץ ממשי כדי לדחוף לפריצה מעל 3.80. לקראת שבוע המסחר המקוצר בישראל, נפחי המסחר צפויים להיות דלילים היום והמסחר עשוי לדשדש".