יותר משנה לאחר העיצומים במשפחתונים בגלל פגיעה בתנאי ההעסקה שלהן, שוב צפויים עיצומים במעונות לגיל הרך. הנה מה שהיה למגישת "איפה הכסף?" להגיד על הנושא:



ממחר צפויים עיצומים במעונות לגיל הרך ברחבי הארץ. מדובר במעונות של נעמ"ת, ויצו, אמונה ועוד ארגונים, כל אלה שמופיעה עליהם התווית הקטנה עם "סמל מעון בישראל".



תקשיבו למה שאומרת יושבת ראש נעמ"ת, גליה וולוך.


המאבק של ראשי הארגונים והמטפלות נמשך כבר שנים. בחודש שעבר קיימה ועדת העבודה והרווחה ישיבת חירום בנושא מצוקת המטפלות, ולמרות שיושב הראש, חבר הכנסת אלי אלאלוף, כינה את ההתנהלות בנושא מעונות היום "הפספוס הגדול של המדינה" - שום דבר לא זז!

עכשיו, פניית הארגונים מגיעה גם לראש הממשלה, שהוא גם שר הכלכלה כמובן, שהמעונות לטיפול בגיל הרך באחריותו.

כמה מילים על חשיבות החינוך לקטנטנים האלה. ציטוט מהפרופסור פנינה קליין ז"ל, כלת פרס ישראל, שכתבה אין ספור מחקרים בנושא:: "יש שוני דרמטי בין ילד שמגיע למערכת החינוך משכבות מצוקה לעומת השכבות המבוססות, בדרך החשיבה, באוצר המילים, בסקרנות, בחשיבה האנליטית, בשאלות שהילד שואל ובתעוזה המחשבתית שהוא מפגין...ילד אחד בא מוכן, והאחר לא, למרות שכסף הוא לא ערובה מוחלטת להצלחה". לדברי קליין, "הדברים בראשם של תינוקות וילדים מתגבשים עד גיל שלוש".

אז ראש הממשלה ושר הכלכלה, ושר החינוך, לפני שאתם יוצאים בקמפיינים יקרים ובזבזניים על היתרונות של חמש יחידות במתמטיקה, תתחילו להשקיע קודם בקטנים. הם לא צריכים ידוענים ולא קמפיין מתוקשר. כל השקעה במטפלות רווח נקי של הילד, וגם של המדינה.