הסוגיה שמעסיקה צעירים רבים - האם הם יוכלו לרכוש דירה, הייתה היום (שני) נושא הדיון בתוכנית "איפה הכסף" של ענת דוידוב ב-103FM "רדיו ללא הפסקה". למה רוב הישראלים הצעירים בישראל, לא מצליחים ואולי אף לא יצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות? אמרה דוידוב, רוצים דוגמא? בבקשה. נניח אפילו ששני בני הזוג עובדים ומשתכרים יחד כשנים עשר אלף שקלים, חוסכים ברוב המקרים גרוש לגרוש לדירה או במקרה הטוב מקבלים מההורים סכום התחלתי של שלוש מאות אלף, אפילו חצי מיליון שקלים, ובכל זאת לא מצליחים, עם או בלי דיור למשתכן, הגיע הזמן שמישהו למעלה יתחיל להפנים את המספרים. 
 

תקשיבו למה שאומר חבר הכנסת איציק שמולי מהמחנה הציוני. אז הנה הסבר פשוט - ב-2004 שיעור הישראלים עד גיל ארבעים וארבע שלא הייתה דירה בבעלותם, זוגות או יחידים, היה פחות משלושים אחוז. בזמן שמחירי הדיור מזנקים כבר כמעט עשור למספרים לא הגיוניים, זינק גם מספרם של הזוגות או היחידים במגורים בדירות שכורות. מדדי השכר החודשי משתנים באופן מזערי ולכן הפערים ילכו ויעמיקו.




אז נניח שהצלחתם לגרד את הסכום הבסיסי המדובר, עדיין סכומי המשכנתא שתצטרכו להשלים כדי לרכוש את דירת החלומות שלכם, ולא רק באזורי הביקוש האטרקטיביים, גם בפריפריה, יגיע במקרה הטוב לסכום של קרוב למיליון שקלים. ובחשבון פשוט - ההוצאה החודשית לדירה בתנאי משכנתא כאלה תהיה גבוהה, ותאכל לכם חצי משכורת. ויתרתם על דירה בבעלותכם והחלטתם לשכור דירה? גם פה אין בשורות. שכר הדירה החודשי ממשיך לזנק וקורע לכם את הכיס.



אז בחשבון פשוט - כל עוד השכר החודשי ברצפה, ומחירי הדיור בשמיים אין לכם הרבה סיכוי לגעת בחלום, אלא אם ההורים ציידו אתכם במתנה שמנה. מרבית הישראלים ככל הנראה לא יזכו לזה, גם לא בעשור הבא.



"איפה הכסף?", כל יום ב-16:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"