ביום שישי, היום האחרון של שבוע המסחר בשוק המטבע של ישראל, הדולר היציג עלה ב-0.215 ל-3.845 שקלים, ואילו היום בבוקר הדולר ממשיך להתחזק ב- 0.21% במסחר הבין בנקאי ל-3.8532 שקלים.
 
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "בשבוע שעבר ראינו תיקון חד של הדולר-שקל כלפי מטה. הצמד נסוג מהשיאים מהשיא ב-3.885 והתייצב באזור 3.84. ראוי לציין שהתנועה מטה של הדולר-שקל בשבוע שעבר הייתה בניגוד גמור למגמה של הדולר בעולם. הפיצול הזה רק ממחיש את כי התיקון של הדולר-שקל היה קשור לרטוריקה של בנק ישראל, שלא רק שלא שינה את הריבית, אלא גם דאג להסיר מהפרק לעת עתה את האפשרות לריבית שלילית או להרחבה כמותית.

כשהתרחיש הזה מחוץ למשחק, וכשגם צעדי הריבית של הפדרל ריזרב מעט לוטים בערפל, ישנה סבירות גבוהה שנראה השבוע סוג של התכנסות או דשדוש. גם התמונה הטכנית תומכת בכך. בזירה העולמית, השבוע הקרוב יעמוד בסימן נתוני התעסוקה בארצות הברית, עם פרסום שורה של מדדי תעסוקה, ובראשם דוח התעסוקה ביום שישי.

נתוני תעסוקה חיוביים ילבו שוב את הציפיות להעלאת ריבית כבר בישיבת הבנק באמצע יוני. עם זאת, על פי דבריה המתחמקים של ג'נט ילן ביום שישי, שאמרה כי התנאים הולמים להעלאת ריבית "בחודשים הקרובים", נראה כי הסבירות הגבוהה יותר היא כי הבנק ימתין לפחות חודש נוסף. הצפי הזה גם תומך בדשדוש של הדולר-שקל".