מבקר המדינה יוסף שפירא ושר האוצר לשעבר יאיר לפיד יגיעו היום (רביעי) לדיון מיוחד שכינסה ח"כ קארין אלהרר בוועדה לביקורת המדינה על התקציב הדו־שנתי, במטרה להתריע על הסכנות הצפויות שבתקציב מסוג זה. אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, יזמה את הדיון המיוחד בעקבות ניסיונות חוזרים ונשנים של הממשלה הנוכחית להעביר את התקציב הדו־שנתי, על רקע הסערה הפוליטית שהתעוררה לאחרונה בעניין.



שר האוצר משה כחלון הודיע כי החליט להעביר את התקציב הדו־שנתי, וזאת בניגוד גמור לעמדתו ולצמרת הכלכלית במשרד האוצר. ח"כ אלהרר אמרה לקראת הדיון: "ההחלטה של שר האוצר לאמץ תקציב שפוגע במשק הישראלי היא החלטה פוליטית, שנובעת מפחד עמוק מפני בחירות, וכל מטרתה היא הישרדותית".



לדבריה, "אין היום בישראל גוף מקצועי שיודע להגיד שתקציב דו־שנתי יתרום לאזרחים וישפר את המצב העתידי של המשק. שר האוצר וראש הממשלה גוררים את מדינת ישראל למקום מסוכן, שמבקר המדינה התריע עליו והתריעו עליו עוד רבים, וכולנו כאזרחי המדינה עלולים עוד לשלם את המחיר שלו בעתיד".



יש לציין כי בסוגיית התקציב הדו־שנתי שאושר בכנסת ב־2010 לקראת 2011־2012, הוצג בדוח המבקר פער משמעותי בין הגירעון בפועל ובין התחזית לגירעון שנבע מהכנסות נמוכות ממסים. הדוח של המבקר מעלה בין השאר כי למשרד האוצר אין נוהל מסודר לקביעת תחזית מההכנסות, אין מי שיאשר אותה ולא ברור מי הגורם שאחראי להכין את התחזיות. לדיון היום הוזמנו גם בכירי אגף התקציבים באוצר.