"בלי תעשייה חזקה לא תהיה צמיחה?"ענת דוידוב ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" בדקה היום (ראשון) האם אמירה זו נכונה ומה עשה משרד האוצר כדי לעזור לעסקים הקטנים.



אז איפה הכסף אתם שוב שואלים? תקשיבו למה שאומר נשיא התעשיינים שרגא ברוש. כמה חבל, כמה חבל שמילה היא לא מילה, הבטחה היא לא הבטחה - הכל כלאם פאדי. כולם מסכימים שבלי תעשייה חזקה ובלי יצוא חזק, לא תהיה צמיחה. ואיך קרה שרק לפני עשר שנים הוקמו בישראל שישים וחמישה מפעלים ובשנה האחרונה הוקמו רק ארבעה? למה האוצר הבטיח לעזור לעסקים קטנים ובינוניים בשלוש מאות מיליון שקלים ובפועל זה הסתיים בקושי בשלושים?.



כמה חבל, כמה חבל, שאם היו קמים פה עוד כמה מפעלים בפריפריה, ראשי הרשויות לא היו צריכים לצאת לצעדת מחאה נגד אפליה תקציבית. כמה חבל שאפילו תעשיית ההיי טק, גאוותינו הבאמת גדולה, צונחת במספרים מבהילים - עשרים ושמונה אחוזים צניחה בייצוא הטכנולוגי והרי ענף ההייטק אמור למשוך אחריו את כל היצוא הישראלי.




הנתון הבא כנראה ירגיז רבים - הממשלה מאשרת היום תוספת נדיבה, עוד תוספת, להתנחלויות. הפעם של שבעים מיליון שקלים. נכון, המצב הביטחוני לא פשוט, וחלק מהכסף מיועד לעניין הזה, אבל כשהתעשייה שלנו נאבקת שנים להחזיק מפעלים בציפורניים, כלומר פרנסה וכשראשיה נידחים בכל פעם מחדש על ידי משרד האוצר בטענה ש "אין כסף", למרות הבטחות קודמות, מאיפה נולדו פתאום בקלילות שכזו שבעים מיליון? המדען הבא כנראה לא יצא משום ישוב בדרום הארץ או בצפונה. כדאי להשלים עם זה.