שוק המטבע של ישראל, כמו שוקי המטבע של העולם כולו, מושפעים היום (שני) ממשאל העם שיתקיים בבריטניה ביום חמישי על הישארותה או צאתה משוק האירופי המשותף. בשל אי הוודאות מעדיפים המשקיעים השקעות בטוחות ולכן סביר להניח שבמהלך השבוע לא היה ביקוש השקעתי גדול לשקל.



במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר: "שבוע המסחר הקרוב יעמוד כולו בסימן משאל העם בבריטניה, שצפוי להיערך ביום חמישי ושתוצאותיו יתפרסמו ביום שישי. השטרלינג, שנחלש בתקופה האחרונה לרמות שפל למול מרבית המייג'ורס, הצליח בשלושת ימי המסחר האחרונים להתאושש במידת מה. זאת על רקע ההתנקשות בחברת הפרלמנט בבריטניה, שעל פי ההערכות עשויה להטות את דעת הקהל לכיוון הישארות באיחוד האירופי".



במחלקת המחקר מבהירים כי אם הציבור הבריטי אכן יבחר להישאר באיחוד, הדבר צפוי לגרום לאנחת רווחה גדולה מאוד בשווקים הפיננסיים. "מנגד, פרישה מהאיחוד עשויה להטיל את השוק לתוך סחרור ולהגביר בשוק המט"ח העולמי את הביקוש לנכסים הבטוחים, ובראשם הין והפרנק. החשש בשווקים הוא כי פרישת בריטניה מהאיחוד תביא לתגובת שרשרת פיננסית וכלכלית שתביא לפגיעה קשה בצמיחה של הכלכלה הבריטית, זינוק באינפלציה, עלייה באבטלה, בריחה של משקיעים החוצה מבריטניה ולפיחות חד בערכו של השטרלינג", הוסיפו במחלקת המחקר.



עוד טענים ב-FXCM כי ייתכן שתרחישי האימים הללו יגרמו למצביעים רבים לשנות את דעתם ברגע האחרון ולהצביע בעד הישארות באיחוד, וזאת מעצם הסיכון שכרוך בצעד דרסטי שכזה: "פרישה של בריטניה מהאיחוד תשפיע לא רק על השטרלינג, גם האירו צפוי להיפגע מכך, וזאת מעצם העובדה כי פרישה של כוח כלכלי ופוליטי כה משמעותי מהאיחוד עלולה לפגוע באמון של השוק בעתיד הישרדותו של האיחוד האירופי, שגם כך מתמודד עם אתגרים כלכליים וגיאו-פוליטיים רבים בתקופה האחרונה".



בתוך כך הדולר-שקל נסחר בשבוע האחרון בטווח צר שבין 3.85 ל-3.885. "נראה כי ככל שנתקרב למשאל העם הסוחרים יעדיפו לצמצם את החשיפה לנכסים המסוכנים כגון מניות, סחורות ומטבעות אקזוטיים, ולהעדיף את המקלט הבטוח של הין, הפרנק והדולר, האג"ח והזהב", הוסיפו במחלקת המחקר.