ענת דוידוב התייחסה היום (רביעי) בתכניתה "איפה הכסף" שמשודרת ב"רדיו ללא הפסקה" לזכויות העיוורים והכרתם כנכים בישראל.  "נישמע לכם הגיוני שאדם עיוור לא מוכר כנכה? תקשיבו למה שאומר נתי ביאליסטוק כהן- מנכ"ל המרכז לעיוור. בישראל חיים עשרים ושלושה אלף עיוורים. אז למה הביטוח הלאומי החליט שרק פחות ממחציתם יוכרו במוסד הזה כנכים? למה אתם שואלים בצדק? נכון. כסף".



"ותראו איך בשרירות לב חוסכים פה, על חשבון העיוורים וכבדי הראיה- קצבה חודשית מהביטוח הלאומי, הנחות בתשלומי מים וחשמל, קצבת ניידות, עזרה בסיעוד, ועוד המון דברים לכאורה פעוטים, אבל עבור עיוור או עיוורת זה בדיוק מה שעושה את ההבדל, גם בכסף וגם בשיפור איכות החיים".


"האם ניראה לכם שלעיוור המתקשה להתנייד ממקום למקום, לא מגיעה קצבת ניידות מהביטוח הלאומי אלא רק דמי ליווי? ומה ההפרש בכסף אתם ודאי שואלים? הבדל פצפון- קצבת ניידות שווה – 2400 שקלים, לעומת דמי ניידות ששווים רק – 980 שקלים. נהדר-הרווחתם  בביטוח הלאומי- 1400 שקלים!
ואגב, הסכם ניידות נחתם בין משרד האוצר לבין הביטוח הלאומי, אז אם אפשר להתעלל קצת, למה לא?
 
"עוד דוגמא? בבקשה- למה מי שהוא גם קשיש וגם עיוור וגם בודד, יקבל רק את מינימום קצבת הסיעוד לעומת קשיש שמוכר כנכה ואינו עיוור שיקבל קצבה מלאה?

החודש מציינים בישראל את יום ההזדהות עם עיוורים ולקויי ראיה. היגיע הזמן להפסיק להתעלל באנשים האלה- נסו לעצום עיניים לדקה. רק 60 שניות, ותראו איך זה להרגיש עיוור. תנסו גם אתם בביטוח הלאומי לעצום עיניים לשישים שניות, 1400 שקלים ייראו לכם כסף קטן.