שוק המטבע של ישראל מתחיל את שבוע המסחר היום (שני) בצלן של תוצאות משאל העם בבריטניה, העלולות להביא להיחלשות השקל לעומת הדולר והין, אך להתחזקותו לעומת הלירה שטרלינג והאירו. במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל פותח את שבוע המסחר על רקע תנודתיות השיא בשוק המט"ח בפרט והשוק הפיננסי בכלל בעקבות תוצאות משאל העם בבריטניה ביום שישי. התנועות החריגות ביום שישי, כאשר השטרלינג צלל לרמות שפל של עשרות שנים למול הדולר והין, נבעו במידה רבה מההפתעה. חרף הסקרים הצמודים, בשווקים האמינו בימים שלקראת משאל העם כי הציבור הבריטי יבחר בסופו של דבר להישאר, וכעת השוק מנסה לעכל את ההתפתחות ולהבין את מלוא ההשלכות הכלכליות, הפיננסיות והגיאו-פוליטיות".



במחלקת המחקר הבהירו כי התקופה הקרובה צפויה להתאפיין ברמת אי ודאות גדולה, הן במישור הגיאו-פוליטי והן במישור הכלכלי והפיננסי: "נראה כי ייקח זמן מה עד שהנכסים בשוק יתייצבו. הנכסים שמצויים בסיכון הגבוה ביותר הם כמובן השטרלינג והאירו, כאשר פרישת בריטניה מהאיחוד לא רק מסכנת את שלמות האיחוד האירופי אלא גם את שלמות הממלכה הבריטית, כאשר בעקבות משאל העם נשמעו קולות בסקוטלנד ובאירלנד הקוראים לערוך משאלי עם להיפרדות מבריטניה. תנועת השטרלינג והאירו יהיו תלויים בתקופה הקרובה ביכולת של בריטניה והאיחוד האירופי לנהל הליך מסודר ומהיר ליציאת בריטניה מהאיחוד, והשווקים צפויים להיות רגישים מאוד להתפתחויות בגזרה הפוליטית".



לאור התנודות החדות בשוק המט"ח העולמי והתערערות היציבות בשוק הפיננסי, לבנקים המרכזיים עשוי להיות תפקיד הולך וגובר בהרגעת השוק ומתן תמיכה. "הבנק הבריטי כבר הכריז על אמצעים לתמיכה בשוק הבריטי, ובשוק ימתינו גם לשמוע כיצד בכוונתו של ה-ECB‏ לנהוג למול האתגרים החדשים. לאור התנועות החדות של הין והדולר ייתכן כי בנקים מרכזיים אחרים ייאלצו להתערב במסחר כדי לבלום את התנועות החדות", הוסיפו במחלקת המחקר.



הדולר צפוי על פניו להתחזק על פני השקל. כבר ביום שישי ראינו את הדולר נוסק עד מעל 3.91 למול השקל, לפני שנסוג חזרה אל מתחת ל-3.88. המשך שנאת הסיכון בשווקים צפוי לדחוף את הדולר-שקל מעלה. עלייה מעל 3.90 עשויה להקנות מומנטום נוסף למהלך העולה".