האם הטלטלה בשוקי המטבע בעולם מקרבת את הדולר היציג לרמה של ארבעה שקלים? במחלקת המחקר של FXCM ישראל מעריכים כי האפרות בהחלט קיימת. אתמול עלה הדולר היציג ב-0.386% לרמה של 3.9 שקלים, אם כי הבוקר (שלישי), במסחר הבין בנקאי הוא ירד ב-0.33% ל-3.8875 שקלים. החלטת בנק ישראל מאתמול, שלא לשנות את שערי הריבית צפויה ולא משפיעה על המסחר בשוק המטבע של ישראל.



במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל ממשיך לדחוף מעלה ונסחר מעל 3.88. ואולם, מדובר עדיין בתנועה בתוך הטווח הרחב שבין 3.80-3.90, ורק פריצה ונעילה מעל 3.90 תהיה בעלת משמעות טכנית ועשויה לרמז על התהוותו של מהלך ממשי כלפי מעלה. בישיבת הריבית אמש של בנק ישראל ניסתה נגידת הבנק להביע אמון בכלכלה הישראלית, ואולם הורדת תחזית הצמיחה והאינפלציה והרחקת הצפי לתחילת נרמול הריבית מעידים על הסיכונים המקומיים והגלובליים שמכבידים כרגע על הכלכלה הישראלית והשקל.



בעולם, השטרלינג ממשיך להתדרדר במדרון ואמש אף צנח למול הדולר לשפל חדש של 31 שנה. העובדה כי השטרלינג שבר מתחת לשפל ההיסטורי שנקבע בשישי הינה סימן רע עבור השטרלינג, ומעיד כי הלחץ השלילי על המטבע עדיין גדול וכי המטבע הבריטי עשוי להתדרדר בתקופה הקרובה לרמות שפל נמוכות יותר ויותר לפני שיצליח למצוא תחתית.



שר האוצר הבריטי אמנם ניסה לשדר מסר של הרגעה, אבל העובדה כי לא ברור מתי תפעיל בריטניה את סעיף העזיבה מהאיחוד וכיצד יתנהל התהליך מייצרת אי ודאות שמכבידה על השטרלינג. גם הקולות במערכת הפוליטית בסקוטלנד הקוראים לפרישה מהגוש הבריטי מגבירה את אי הוודאות באשר לעתידה של בריטניה. גם מול השקל צנח אמש השטרלינג לשפל חדש מתחת ל-5.13".