שוקי המטבע בעולם חוזרים למתכונת רגילה, הלירה שטרלינג והאירו מתחזקים כך שהמשקיעים מתחילים לעכל את יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי. בתוך כך, אתמול הדולר היציג ירד ב-0.516% ל-3.858 שקלים והלירה שטרלינג היציג עלה ב-0.044% ל-5.1731 שקל.



במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר (חמישי): "לאחר פתיחת השבוע הסוערת, הדי הברקסיט שוככים קמעה, האירו והשטרלינג מצליחים לנעול יום חיובי שני ברציפות. ההתאוששות הקלה הזו הייתה צפויה לאחר המפולות של הימים האחרונים, אך יהיה זה נמהר לומר שהסערה מאחורינו. אם בוחנים את השלכות הברקסיט בטווח הארוך יותר, הרי שטרם התבהרו התשובות לסימני השאלה הרבים באשר לתהליך היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי. למעשה, הברקסיט טרם יצא לדרך ועל כן השוק צפוי לעמוד בפני אתגרים רבים בתקופה הקרובה, ובייחוד השטרלינג והאירו, שיתקשו להתאושש באופן משמעותי ורציף בתנאי כה חמורים של אי ודאות".



"באשר לדולר", נמסר ממחלקת המחקר, "המטבע האמריקאי התחזק בימים האחרונים בעיקר הודות לביקוש לנכסי מקלט בטוח, גם אל מול השקל, אך כיוונו של המטבע האמריקאי תלוי בעיקר בציפיות הריבית וגם כאן אי הוודאות רבה, ובשווקים יעקבו אחרי התבטאויות חברי הפד והנתונים הכלכליים בארצות הברית כדי להעריך האם עדיין קיים סיכוי להעלאת ריבית מצד הבנק הפדרלי בארצות הברית. ברמה הטכנית, הדולר-שקל, שלא הצליח לפרוץ בתחילת השבוע את רף 3.90, נסוג לאזור אמצע הטווח ב-3.85. למעשה, כל עוד הצמד נותר בין 3.80 ל-3.90 לא ניתן לקבוע מה כיוון המגמה של הצמד".