ענת דוידוב התייחסה בתוכניתה "איפה הכסף" ששודרה היום (שלישי), ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" לעוד סיפור מקומם הנוגע לשילוב אנשים עם מוגבלויות בעבודה. "השבוע, בדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, הודיע פקיד מנציבות שרות המדינה, שהיא מתנגדת לשילוב חמישה אחוזים בעבודה". "למה? לדבריהם זה פוגע ביכולת הניהול של כוח אדם בגופי ממשלה. נחזור שוב למי שלא קלט - זה פוגע ביכולת הניהול של כוח אדם בגופי ממשלה".





"החוק לשילוב אנשים עם מוגבלויות בעבודה", מזכירה דוידוב, בא לתקן עוולה. "חיוב מעסיקים בשרות הציבורי לשלב בהתחלה שלושה אחוזים מאוכלוסיית המוגבלים, והשאיפה על פי החוק, להגיע ב-2017 לחמישה אחוזים. זהו תיקון צודק".


 


דוידוב המשיכה וציטטה את ההסבר של הנציבות "עמדתנו, הן המקצועית והן המשפטית כי לא יהיה נכון לקבוע מכסות או יעדים של הייצוג ההולם, או הדרך ולוח הזמנים שלפיהם יש להשיג את היעד בחוק עצמו". דוידוב ענתה לדברים המקוממים: "יסלח לי הפקיד מהנציבות אם לא הבנתי את כוונת דבריו אז אם יימצא איזה מוגבל אחד, או איזו אישה עם מוגבלות, ישלבו אותם כבר איכשהו, ימצא כבר איזה כיסא ושולחן עבורם... כי מה זה כבר משנה, עוד מוגבל, פחות מוגבל?  זה בהחלט משנה. המשמעות המעשית של הדבר הזה, היא חיסול החוק. לא פחות מזה".



"אז מי מחליט פה הפקידים, או המחוקק?", שואלת דוידוב ומזכירה: "מאות אלפי אנשים עם מוגבלויות משוועים להשתלב בשוק העבודה בישראל. אנשים טובים ויעילים שמסוגלים לתרום הרבה לחברה. פקידים יקרים, נא לפתוח את הלב. איש מהעובדים הללו לא יאכזב".