הבוקר הוגשה עתירה לבג"ץ נגד שר התחבורה ישראל כץ, על סרובו להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. בוא תקשיב למה שאומרת ענבר, אישה עיוורת, שאתה מונע ממנה זכות בסיסית. אז תראו כמה זה חיוני וחברתי וצודק. לציבור גדול בישראל אין רכב פרטי. רוצים לצאת בשבת. רוצים לבקר בני משפחה. רוצים לנסוע לים או לקפוץ לסרט בקניון. חייבים להגיע לבית החולים לבקר אדם קרוב שמאושפז. בינתיים כלום. שר התחבורה מתעקש לא לאפשר את המהלך הצודק הזה.


לפני פחות מחודש, הגישה חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) הצעת חוק, לפיה כל רשות מקומית תוכל להחליט באופן עצמאי אם ברצונה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. ומה לדעתכם קרה? ועדת שרים לחקיקה דחתה אותה. אז הבוקר, נעשה עוד ניסיון כאמור- אם הכנסת משיקולים פוליטיים אינטרסנטיים לא פועלת לטובת האזרחים, אז אולי הסעד יבוא הפעם מבג"ץ.



חברת הכנסת תמר זנדברג (מרץ), התנועה הרפורמית, ישראל חופשית וחידו"ש, הגישו את העתירה בשם אזרחים ואזרחיות שדורשים בצדק מהמדינה לנמק למה שר התחבורה נימנע מלהפעיל את הסמכות החוקית שלו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. תגיד, שר התחבורה ישראל כ"ץ, נכון שאתה נהנה לנסוע ברכב השרד שלך או ברכב הפרטי שלך לעיסוקיך בשבת?

פעם אפילו תפסו אותך בשבת קונה גלידה. לך יש יותר מאופציה אחת. אז למה לענבר, ולאנשים שכמותה, ולכל התושבים במדינה הזאת שאין להם רכב, למה מהם אתה שולל את הזכות הבסיסית הזאת?

איפה הכסף, א'-ה', ברדיו ללא הפסקה, 103FM