האסיפה הכללית של בעלי המניות בבנק לאומי מתכנסת היום בשעות הצהריים לבחירת ארבעה חברי דירקטוריון חדשים. במוקד העניין תהיה בחירתו המחודשת של יו"ר הדירקטוריון דוד ברודט כדירקטור, ולאחר מכן כיו"ר דירקטוריון.



אם לא יימצא מניין חוקי האסיפה תידחה לשבוע הבא ותתקיים אז בכל מקרה. ברודט סיים קדנציה שנייה בת שלוש שנים כיו"ר הדירקטוריון, וכעת הוא מציג את מועמדותו לקדנציה שלישית ואחרונה. בשבועות האחרונים נערכו מסעות שתדלנות של המועמדים לבחירה הן בקרב הגופים המוסדיים (המחזיקים במניות הבנק) הן בקרב נכסים מ.י. (השייכת לאוצר), המחזיקה ב־6% נוספים ממניותיו.



מועמדים חדשים נוספים לבחירה הם אשת העסקים רגינה אונגר, מנכ"לית הבורסה לניירות ערך לשעבר אסתר לבנון, וד"ר יופי תירוש, המציגה את מועמדותה מטעם חברת אוצר התיישבות היהודים (שגם היא מחזיקה בנתח של כ־5% ממניות הבנק). דירקטור נוסף בשם יואב נרדי כבר חבר בדירקטוריון והוא מציג מועמדות מחודשת.



נושאים נוספים על סדר היום: דיון בדוחות הכספיים ל־2015 ואישורם, מינוי משרדי סומך חייקין וקוסט פורר את גבאי כרואי החשבון של הבנק וקביעת שכר הטרחה.



בנק לאומי מנוהל זה חמש שנים ללא גרעין שליטה (בעל בית מוגדר). רקפת רוסק עמינח משמשת מנכ"לית. עם בעלי המניות המחזיקים במניות בשיעור של עד 5% נמנים קבוצת עזריאלי, קבוצת אלרוב, מגדל, הראל השקעות, קבוצת דלק וכאמור גם אוצר התיישבות היהודים ונכסים מ.י.