אשת העסקים ענבל אור שנקלעה לקשיים והחברה שבבעלותה ניצבת בפני פירוק, מנסה להגיע להסדרים עם חלק מהנושים שרכשו אצלה דירות. הבוקר, לפני אסיפת נושים שתתקיים בערב, היא התראייה אצל גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "אנחנו הולכים להציע הצעה להסדר נושים", אמרה, "במסגרת ההצעה אנחנו נמנה נציגים מכל קבוצה, שינהלו מול היועצים שלי ואיתי במהלך שבועיים משא ומתן, מגעים לכדי הסכם, שאותו נוביל בהסכמה לבית המשפט, ולנסות להגיע עם כולם להסדר. אני מציעה (הסדר) הרבה יותר טוב ממה שהמפרק יכול להציע, כמעט את מרבית הכספים, אם אני אוכל להגיע למאה אחוז לכולם זה יהיה נהדר. ברגע שבית המשפט יאשר את ההסדר יהיו תנאי תשלום שאנחנו נסגור איתם, שבהם הם יכולים להיות מובטחים. תשלום ראשון, כמובן, ממש בעת אישור בית המשפט, ואת התשלום השני אני מניחה שאנחנו נסגור בזמן קצוב יחסית מוקדם".



גזית אמר שלפי המפרק אין לאור אגורה לשלם. "למפרק יש את האינטרסים שלו ולכן הוא מצייר את המציאות באור כזה", השיבה אור, "אבל יש מציאות ויש אסמכתאות ויש טענות שהן מופרכות בעלמא. מי שיגיד את דברו זה הנושים, ואם הנושים מוכנים לקבל את ההסדר הטוב ביותר שאני מציעה, וזה הדבר הטוב ביותר עבורם, כי כל דבר אחר הוא לא ישים וייקח עוד הרבה מאוד זמן, עם מעט מאוד כספים. אפשרות אחת זה תהליך של פירוק, שבו הם לא רואים את הכסף, או שהם רואים מעט מאוד אבל בעוד הרבה מאוד שנים. אפשרות שנייה, ושם רציתי שהחברה תהיה, זה תהליך של הבראה, שבו החברה הולכת לשיקום ויכולה לחזור ליום עסקים רגיל, שלא קרה כאן מאז שבנק מזרחי יצר את כל ה..".

"זה לא נכון שלחברה אין סיכוי להבראה", הדגישה אור, "בפרוטוקול מחודש מרץ השופט בורנשטיין הנחה את הנאמן לקחת את החברה להבראה. לא היה צריך להיות כאן הליך של פירוק, ואני עומדת על כך. המפרקים בתהליך הזה מקבלים הרבה מאוד כסף. לכן מאוד קל להם לבוא ולקחת את זה... הרי זה היה טווח של שבוע ימים. בשבוע ימים האלה כבר היינו בפירוק, מה שלא היה צריך להיות. החברות הן חזקות פיננסית. לא היה שום דבר, לא הוניתי אף אדם, לא גנבתי, לא פשעתי. ניהלתי את עסקיי, הקמתי עסק למופת, 11 שנה, ביד רמה. חקירות מע"מ, חשד להעלמת מס גרם לבנק מזרחי לעצור את כל האשראים וכל החשבונות, ואני לא רואה חברה אחת בארץ שיכולה להחזיק מעמד בכזה מצב. אם בנק מזרחי מחליט לסגור את כל החשבונות אין לך פעילות עסקית, הוא גם לא נתן לנו, לא אפשר לנו להעביר את הפעילות בצורה סדורה לבנק אחר".
 

"כל החובות של החברה מסתכמים בבין 50 ל-60 מיליון שקלים", ציינה אור, "אלה החובות האמיתיים. אני אומרת בזהירות שזה גם יכול להיות פחות. הנכסים של החברה נאמדים בלמעלה מ-180 מיליון שקלים. אני מכניסה לתוך זה את נכסיי הפרטיים, שהם 60 מיליון שקלים, אחרי שתוריד את המשכנתאות זה 42 מיליון שקל.


"מספיק שפרויקט אחד אנחנו מגלגלים הלאה, יש 40 מיליון שקל רווח לקבוצה. אותו רווח של 40 מיליון שקל יכול לכסות את מרבית החובות. מרבית הפרויקטים שלי נמצאים בתהליכים מתקדמים. מדובר בכאלה שרכשו זכויות בקרקע או מילאו טופס הצטרפות והגיע מועד פירעונם שלא יכולנו לפרוע. הוא (הבנק) לא חייב לאפשר לי להגיע להסדרים. אני גם לא צריכה. אני יודעת מה החוב שלו. כל החוב של בנק מזרחי נאמד על כ-16 מיליון שקלים". גזית הציעה שאור תמכור את נכסיה ותשלם את החובות. "ודאי, וזה מה שאני רוצה לעשות, וזה צריך להיות חלק מההסדר כולו", אמרה, בסופו של דבר ההסדר צריך להיות עם מרביתם, כולל בנק מזרחי".

גזית שאל על תדמיתה הציבורית ואור השיבה: "אני מעדיפה לא לחשוב מה הצד השני חושב, אם אני נוכלת או לא. זה תהליך שצריך לקרות. מה שאני רואה לנגד עיני זה לא מה האדם חושב. אני רוצה שבסופו של דבר, כמו שעשיתי בבלי, הרוכשים שלי קיבלו את כל כספם גם כשהפרויקט נפל. יש לי הרבה מאוד (כסף), זה מה שאנשים לא יודעים. יש לי נכסים רבים וכספים רבים. לא הגעתי ממשפחה עשירה ויצרתי הכל בעשר אצבעותיי ואני יודעת מה יש ומה אין. אני לא חיה בסרט. כמובן שהמפרק מנסה שוב לייצר מצג שווא כלפי כל האנשים".

"אני כרגע לא מדברת על העתיד", הדגישה אור, "מה שאותי מעניין כרגע זה שהאנשים שלי, שהאמינו בי, שקנו ממני דירה, יקבלו את הכסף שלהם חזרה ותו לא. לאחר מכן יכול להיות שנהיה במנהטן, יכול להיות שאני אבנה כאן, יכול להיות שנעשה מיזם חדש. יש לי תוכניות לפתוח עסקים גם באמריקה. אני אשת עסקים ובעסקים יש גם לפעמים נפילות. אני לא מתנצלת, אני אשת עסקים, יש לי את היכולות שלי, יש לי את הכספים שלי, ואת הנכסים. גם את נכסיי הפרטיים אני מוכנה למען התהליך להכניס פנימה. אני עושה את כל יכולתי בחודשים האחרונים על מנת שרוכשי יראו את כספם. אני ישנה טוב כי אני צריכה הרבה כוחות".