בית המשפט החליט שהחברות שבבעלות אשת העסקים ענבל אור יפורקו וייכנסו להליך של כינוס נכסים. בתוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" ביקש גבי גזית לבדוק כיצד ישפיע התהליך על חייה של ענבל אור עצמה, זאת לאור הרושם השורר בציבור, שאנשי עסקים ובעלי הון שפשטו רגל, ממשיכים בחיים נוחים של פאר ומותרות, בזמן שנכסיהם וחובותיהם מוקפאים.



עורך הדין עדי רוזנשטיין, מומחה בפשיטות רגל וחדלות פירעון, טען שלא כך הדבר: "הליכי פשיטת הרגל הם מאוד מורכבים, יש חובות מאוד גדולים, שרובצים על החייבים. הם צריכים להגיש דו"חות הם נחקרים ועומדים בפני בית המשפט וכונס הנכסים הרשמי, הם נחקרים ממש 'עירום ועריה' בפני גוף או מנהל שנקרא 'מנהל מיוחד'. זה לא כזה גן עדן. החיים הם לא דבש. אני מדבר על אנשים רגילים, לא בעלי הון וממון, אלא כאלה שלא החביאו נכסים ואין להם. לרוב אלה אנשים שלא הצליחו עם העסק שלהם ונאלצו להגיש בקשה לפשיטת רגל".

על ענבל אור הוסיף יו"ד רוזנשטיין: "מונה מנהל זמני מטעם בית המשפט, שחקר את הנושא. כולנו ניזונים מהתקשורת ושמענו מה הוא אומר על ענבל אור. אני משער, שעורך הדין הנכבד, שאותו אני מכיר ועושה מלאכתו נאמנה, כנראה הגיע למסקנה שאין טעם להמשיך ולנהל את החברות, במיוחד לאור המעשים ששמענו שהיא עשתה. ולכן הוא הגיע למסקנה שעדיף להגיע למצב של פירוק החברה. ענבל אור כנראה תידרש להגיש בקשה, או שהנושים שלה יעשו את זה, לפשיטת רגל. היא גם תצטרך להגיע לאיזשהו הסדר עם הנושים שלה, אני מדבר לגבי ענבל אור, לא החברות שלה, והיא תוכל לצאת לדרך חדשה".

"צריך לזכור שצריך לדאוג גם לנושים", הסביר עו"ד רוזנשטיין. "ממה שאנחנו ניזונים (בתקשורת) לחברה יש פרויקטים ויש נכסים. המנהל שהתמנה יכול להמשיך את אותם פרויקטים ולהחזיר כמה שיותר כספים נושים. צריך ליצור איזון בין הזכויות של ענבל אור לבין הזכויות של הנושים. לא לשכוח שיש כאן משפחות שלמות".

"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM