בהמשך להשקת האופציות השבועיות על מדד ת”א 25 הודיעה אתמול (ראשון) הבורסה לניירות ערך כי דירקטוריון הבורסה החליט להתחיל להשיק בקרוב אופציות שבועיות על שער הדולר. האופציות השבועיות על מדד ת”א 25 הושקו ב־2013 והיקפי המסחר בהן נמצאים בצמיחה מתמדת. האופציות השבועיות על שער הדולר מתאימות למגוון רחב של משקיעים, שבהם גם אלה המחפשים כלי לגידור סיכוני מט”ח קצרי טווח עם דרישת ביטחונות נמוכה יחסית. הם יאפשרו מסחר למועד פקיעה נוסף ובכך תיווצר תמונה ברורה יותר בדבר ציפיות הסוחרים לאורך ציר הזמן.



מכפיל נכס הבסיס באופציות החדשות יעמוד על 10,000 דולר. המחיר הקובע למימוש יהיה השער היציג של הדולר כפי שיפורסם על ידי בנק ישראל לפני תאריך המימוש. הסדרה החדשה תחל להיסחר מידי יום שלישי ותפקע ביום רביעי בשבוע שלאחר מכן. המצב שבו בימי שלישי ייסחרו שתי סדרות שבועיות יאפשר גלגול פוזיציות משבוע לשבוע. במקביל לאופציות השבועיות יושקו גם חוזים עתידיים שבועיים על שער הדולר.



רובי גולדנברג, מנהל מחלקת מסחר נגזרים, מסר כי “הנגזרים החדשים ירחיבו את אפשרויות ההשקעה והגידור של כל סוגי הפעילים בשוק והם משתלבים היטב במגמת הגידול בהיקפי המסחר באופציות על הדולר”.