הקבינט החברתי־כלכלי דן אתמול בסדרת רפורמות, ובכללן הרפורמות בשוק התקשורת (כמו פתיחת ערוצי הטלוויזיה לתחרות) ואישר אותן, אלא שאחד מסעיפי הרפורמה נתקל בהתנגדות של משרד התקשורת. בהודעה שפורסמה אתמול בערב מטעם שלמה פילבר, מנכ"ל המשרד, נכתב כי "המשרד מתנגד להצעה בחוק ההסדרים לכפות שימוש של כל חברות התשתית בתשתיות האחרות (בעיקר של בזק - י"ש) כיוון שהצעת החקיקה מיותרת ומזיקה. כבר כיום קיימת אסדרה שבה מתאפשר לפרטנר ולסלקום שימוש בצינורות התשתית של בזק כחלק מרפורמת השוק הסיטונאי.



המשרד הצהיר כי בכוונתו לאפשר בעתיד שימוש גם בקווים של הוט ושל מיזם הסיבים של חברת החשמל. משרד התקשורת מתכנן תוכנית אסטרטגית רחבה להאצת ההשקעות בתשתיות אלה. הצעת החוק של האוצר מחבלת בשלב זה בתוכנית הפריסה ולא מקדמת השקעות אחרות או תחרות".



ההודעה הרשמית של משרד התקשורת חושפת קרע גלוי שנוצר בשבועות האחרונים בין משרד התקשורת למשרד האוצר בנוגע לרפורמות השונות. מכיוון שראש הממשלה בנימין נתניהו מנוע מטיפול בשאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, בגלל חברותו איתו, הועברה האחריות בנושא זה לשר צחי הנגבי (הליכוד).



שאול אלוביץ'. צילום: אביב חופי
שאול אלוביץ'. צילום: אביב חופי



הנגבי הבהיר אתמול שאם האוצר לא ייסוג מעמדתו, הוא ייאלץ בישיבת הממשלה המתקיימת היום לחזור בו מהסכמותיו האחרות לרפורמה בשוק התקשורת. נזכיר כי שר האוצר משה כחלון יזם בעת שכיהן כשר התקשורת בתחילת העשור את הרפורמה בשוק הסלולר וכעת הוא מעוניין להוביל רפורמה נוספת בשוק התקשורת. אלא שבמקרה זה הנושא מסובך יותר, שכן כאמור ראש הממשלה נתניהו הוא השר האחראי בפועל על התיק