המסחר בשוק המטבע של ישראל פתח את מסחר הבוקר (שני) בירידה קלה בשער הדולר לעומת השקל. במסחר הבין בנקאי יורד המטבע האמריקאי ב-0.02% ל-3.8104 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "נמשך הלחץ על הדולר-שקל. הצמד נסחר סביב 3.81 ומאיים לשבור את רמת התמיכה הקריטית ב-3.80".



עוד מדגישים במחלקת המחקר כי "זהו הגבול התחתון שתוחם את תנועת הצמד מאז אמצע חודש מאי. שבירה מתחת לרמה זו עשויה להיות משמעותית ולהאיץ את הירידה של הצמד מטה. כמו כן, שבירה מתחת רמה זו עשויה לגרום לבנק ישראל להתערב במסחר כדי לבלום את הסחף השלילי".



לדברי FXCM החולשה של הדולר נרשמת על רקע נתוני המכירות הקמעונאיות והאינפלציה היצרנית המאכזבים שפורסמו ביום שישי. "אלה ציננו במידה רבה את ההתלהבות שעוררו נתוני התעסוקה המצוינים שפורסמו לפני כשבוע וחצי".



בתוך כך מבהירים היום כי "השבוע יעקבו בשווקים אחר הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הפד, שיתפרסמו ביום רביעי, כדי ללמוד על האפשרות להעלאת ריבית עוד השנה. כרגע ההערכה בשווקים היא כי הפד יעלה את הריבית בישיבתו בדצמבר, לאחר הבחירות בארצות הברית, אך הדבר תלוי במידה רבה בטיב נתוני המקרו של הרבעון השלישי בארצות הברית".