שוק המט"ח נפתח הבוקר (שני) כשהדולר ממשיך לאבד את גובהו לעומת השקל. זאת לאחר שאתמול, הדולר היציג ירד ב-0.079% ל-3.805 שקלים, והבוקר הוא ממשיך לאבד גובה ויורד ב-0.45%, ל-3.7908 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: כי "לאחר שלושה חודשים של דשדוש בתוך הטווח הרחב שבין 3.80-3.90, יחס הדולר-שקל נשבר מתחת לגבול התחתון של הטווח וצנח עד לשפל של 3.793, הרמה הנמוכה ביותר מאז 16 במאי".



"לאור העובדה כי הצמד היה כלוא זמן כה ממושך בתוך הטווח, הפריצה עשויה להתברר כמשמעותית ביותר ברמה הטכנית ולהוציא סוחרי לונג רבים שהציבו פקודות סטופ באזור הזה", הוסיפו במחלקת המחקר. 



בנק ישראל יתערב?

לאור החשיבות הטכנית, בנק ישראל גם עשוי לבחור להתערב באזורי המחיר הללו, זאת במטרה לבלום את הסחף השלילי, כפי שעשה לא אחת בעבר סביב רמות טכניות קריטיות. הדולר מאבד גובה בתקופה האחרונה בעולם, ובזירת המט"ח המקומית, על רקע סדרת נתוני מקרו שמשקפים האטה בקצב הצמיחה של המשק האמריקני ברבעון השלישי, מה שמצנן את ציפיות הריבית.



ובתוך כך, היום יתפרסם בארצות הברית מדד המחירים לצרכן. אם המדד יציג דשדוש אינפלציוני, הדבר עשוי רק להכביד ביתר שאת על המסחר בדולר.