המפקחת על הביטוח באוצר, דורית סלינגר, ביטלה בשבוע שעבר במפתיע את השתתפותה בכנס השנתי של סוכני הביטוח, אלמנטר 2016, שייערך באילת. כך נודע ל"מעריב־השבוע". ההחלטה של סלינגר נחשבת ליוצאת דופן כיוון שכל המפקחים על הביטוח השתתפו תמיד באירוע חשוב זה על אף חילוקי הדעות שהתגלעו בין הצדדים מעת לעת.



ההחלטה חושפת מתיחות הקיימת כבר כמה חודשים בין לשכת סוכני הביטוח למפקחת. סלינגר לא רוותה נחת מהחלטת הלשכה להקים ועדה ציבורית לבחינת עתיד ענף הביטוח בישראל. היא גם סירבה להשתתף בדיוניה, על אף שבדיונים השתתפו אנשי מקצוע רבים ובכלל זה קודמה בתפקיד, פרופ' עודד שריג.



נזכיר שבישיבת הוועדה, שהתקיימה בשבוע שעבר, תקפו שר הרווחה חיים כץ ושר הבריאות יעקב ליצמן את מערכת הפיקוח על הביטוח ואת הטיפול הכושל בתחום ביטוחי הבריאות. אין זו הפעם הראשונה שבה סופג הפיקוח על הביטוח ביקורת מחברי כנסת ומשרים.



על אף ביטול השתתפותה של סלינגר, הכנס של סוכני הביטוח ייצא לדרך כמתוכנן, ויתקיים בין ה־19־22 בספטמבר. על פי הודעת הלשכה, בכנס, שיעמוד השנה בסימן "מחוברים - קשר אישי הוא אלמנטרי", ישתתפו 1,700 בכירים בענף הביטוח.



בכנס, שאותו יוביל נשיא הלשכה, אריה אברמוביץ, ישתתפו בין השאר, שר הרווחה, חיים כץ, שר החקלאות, אורי אריאל, השר לשעבר גדעון סער וכן יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, יו"ר ועדת החוקה, ניסן סלומינסקי, חברי כנסת נוספים ואורחים מחו"ל.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אגף שוק ההון משתתף בכל שנה בכנס לשכת סוכני הביטוח. לצערנו, בשל אמירות לא ראויות מצד נשיא הלשכה נגד עובדי האגף ניאלץ השנה להיעדר. נמשיך לקיים קשר רציף עם כלל הגורמים בשוק כולל סוכני הביטוח".