התנודתיות בשער הדולר בשוקי העולם נמשכת גם היום (רביעי) בשל פרסום נתונים כלכליים בארה"ב שאינם אחידים, מה שמשפיע גם על שוק המטבע של ישראל. אתמול שערו היציג של הדולר עלה ב-0.053% ל-3.766 שקלים אך שערו ירד הבוקר ב-0.35% ל-3.7528 שקלים במסחר הבין בנקאי.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר יורד בימים האחרונים למול המטבעות המרכזיים בעולם ולמול השקל, וזאת לאחר שסקרISM שירותים שפורסם אמש רשם תוצאה של 51.4, הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת 2010. מגזר השירותים מהווה כשני שליש מהכלכלה האמריקנית, והנתון המאכזב מציב בסימן שאלה נוסף את העלאת הריבית שאמור הפד להוציא לפועל עד סוף השנה".



מדד הדולר, הבוחן את ערכו של הדולר למול סל מטבעות, צנח אמש לשפל של שבוע, וגם למול השקל צנח הדולר שוב לרמת התמיכה הקריטית של 3.75. "מה שחייב את בנק ישראל להתערב בעל כורחו במסחר כדי לבלום את הסחף. התערבות פתאומית שמתבצעת נגד תנועה חזקה של השוק היא לרוב אפקטיבית פחות ורק בולמת מעט את המומנטום, אך לבנק ישראל לא היתה ברירה", הבהירו היום במחלקת המחקר.



עוד הדגישו ב- FXCM כי "הכרוניקה של היממה האחרונה ממחישה כיצד אי הוודאות לגבי כוונות הריבית של הפד מייצרת רגישות מאוד גבוהה של הדולר לכל נתון מקרו שמתפרסם בארצות הברית. התגובה אמש לנתון היתה חריפה, ולא פרופורציונלית למדי, והתנודתיות הזו סביב פרסום נתוני מיקרו בארצות הברית צפויה להימשך בימים הקרובים".