בנק המרכזי של ארצות הברית החליט אתמול שלא להעלות את שיעור הריבית. על רקע זה, הדולר צפוי לעבור תקופה של חוסר יציבות מסוימת וככל הנראה יהיה מושפע מהנתונים הכלכליים שיתפרסמו בארה"ב ובמדינות אחרות.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (חמישי) כי "הדולר-שקל נופל מתחת ל-3.77 וזאת לאחר שהבנק הפדרלי, כמצופה, הותיר אמש את הריבית ללא שינוי. מה שהכביד על הדולר, בעולם ולמול השקל, היו המסרים הסותרים שהתקבלו מישיבת הבנק. ההצהרה הכללית, שבה הבנק הביע תמיכה במצב הכלכלי, חיזקה את ההערכות כי הפד אכן יעלה את הריבית בדצמבר".



"ואולם, הדוח המלא שפורסם הצביע על חילוקי דעות משמעותיים בין חברי הפד השונים, כשחלק מחברי הפד ציינו כי הריבית צפויה לעלות בצורה הדרגתית מהמתוכנן ושלושה חברי פד אף ציינו כי הם לא צופים העלאת ריבית ב-2016. כמו כן, הבנק הוריד את תחזית הצמיחה והאינפלציה שלו, מה שגם כן ממתן את ציפיות הריבית העתידיות. נראה אם כן שבתקופה הקרובה הדולר ימשיך להיות מאוד רגיש לנתונים הכלכליים".



"אם נראה את שיפור בנתוני התעסוקה, הצריכה והאינפלציה הציפיות להעלאת ריבית בדצמבר יגברו. ואולם, נתונים חלשים עשויים להכביד משמעותית על הדולר. סביר להניח שבישיבה בנובמבר לא נראה העלאת ריבית, וזאת מאחר שמדובר בישיבה לפני הבחירות לנשיאות. הדולר-שקל אמנם במהלך יורד, אך רמת התמיכה החשובה היא 3.75. שבירה מתחתיה עשויה שוב להאיץ את הירידה למטה"