בדיונים שצפויים להתחיל היום (ראשון) בוועדת הרפורמות בכנסת שבניהול ח"כ אלי כהן (כולנו), צפוי האחרון להתנגד לבקשות הבנקים לדחות את מכירת השליטה בישראכרט מצד בנק הפועלים ולאומי קארד מצד בנק לאומי. בנייר העמדה שהגישו שני הבנקים בסוף השבוע נכתב כי הם מבקשים לשנות את ההמלצות כך שחיובם למכירת השליטה יתפרס על פני מספר שנים נוספות ולא שלוש שנים בלבד בהתאם להמלצה בדוח. לפי נייר העמדה של בנק הפועלים שהוגש, קבוצת ישראכרט היא "נכס אסטרטגי ומכירתה המהירה תגרום נזקים חמורים לבנק ולבעלי המניות בו" – כאשר מדובר בעיקר בציבור הרחב המחזיק ב-80% ממניותיו.



למרות זאת, בוועדת הרפורמות לא מתכוונים לשנות את לוח הזמנים המקורי ולטענת יו"ר הוועדה, אם לא יגיעו קונים בלוח הזמנים המקורי, אפשר יהיה להפריט את חברות כרטיסי האשראי באמצעות הבורסה. בכנס של לשכת סוכני הביטוח באילת שנערך בשבוע שעבר הוסיף ח”כ כהן כי גם אין בכוונתו לאשר את יוזמת בנק ישראל למכירת מוצרי ביטוח בבנקים: "אנחנו נתנגד לבקשת נגידת בנק ישראל לתת לבנקים ולחברות האשראי למכור ביטוח. המצב הוא הפוך: אנחנו, בוועדת הרפורמות, נעודד את כניסת חברות הביטוח וסוכני הביטוח לפעילות בתחום המימון".



לטענתו, "אחד הפתרונות למצוקת הדיור הוא הכנסת שחקנים נוספים לשוק המשכנתאות כמו חברות הביטוח. הדרישה לאשראי לנדל"ן תגדל וצריך להכניס שחקנים נוספים לשוק. במקום ללכת לפקיד בבנק, נקנה משכנתא אצל סוכן הביטוח. הגדלת המימון לשוק המשכנתאות תוזיל את הריבית".



בתוך כך, ח"כ מיקי מחלוף זהר (הליכוד), מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, התייחס במהלך הכנס לסוגיית מיסוי דירת מגורים שלישית וגילה שנועד בנושא עם שר האוצר: "אמרתי לשר כחלון שהמטרה להציף את השוק בדירות כדי להוזילן היא נכונה. אבל ההצעה של אגף התקציבים, שלא פעם מציעים הצעות לא טובות, תביא לכך שבעלי דירות מרובות יעדיפו לשלם של 15 אלף שקל בשנה, מאשר לשלם מס שבח של מאות אלפי שקלים על מכירת הדירה". עוד הוסיף כי, "הם יעלו בכל שנה את דמי השכירות ויגלגלו את המס על השוכר. לא ניתן להשית את המס הזה בלי לתת פטור ממס שבח כהוראת שעה. אם מוציאים את המשקיעים משוק הנדל"ן מומלץ שהמדינה תציע אפיק השקעה חלופי כמו חיסכון באג"ח ממשלתי בריבית 3.6% בשנה. במקרה זה, ישתלם למכור את הדירה ולהשקיע את הכסף באג"ח. אני מעריך שבמקרה הזה, לפחות 20 אלף דירות יימכרו, כי הבעלים שלהן ייהנו גם מפטור ממס שבח וגם מהכנסה טובה".