שוק המטבע של ישראל מתנהל בשעות אלו בעליה בשער הדולר והבוקר (חמישי) במסחר הבין בנקאי הדולר עולה ב-0.63% ל-3.8149. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "במהלך יום כיפור, בשעה שלא התקיים מסחר בישראל, ביצע הדולר-שקל זינוק משמעותי במסחר בשוק הספוט העולמי ופרץ מעל מחסום 3.80 וטיפס עד לשיא של 3.8196, הרמה הגבוהה ביותר מאז 12 באוגוסט, וזאת בעקבות התחזקותו של הדולר בעולם, כאשר מדד הדולר רושם שיא של שבעה חודשים על רקע הציפיות הגוברות שהפד יעלה את הריבית בדצמבר.



"למעשה, לא פורסמו נתוני מקרו משמעותיים ביומיים האחרונים, וגם לא שמענו הצהרה יוצאת דופן מצד בכירים בפד. ואולם, ההתאוששות של השטרלינג, ומסרי ההרגעה מצד ראש ממשלת בריטניה מאי שבריטניה לא תעזוב בצורה "אגרסיבית" את האיחוד האירופי, סייעו לדולר להתרומם מעלה".



"ואולם, אמש נסוג הדולר מעט לאחור וזאת בעקבות פרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה, ששוב חשפו את חילוקי הדעות והדילמות בקרב חברי הנהלת הפד בנוגע להעלאת הריבית".



"עם זאת, בשוק עדיין סבורים כי הפד יעלה את הריבית בדצמבר. גם אם נתוני הצמיחה והאינפלציה מעורבים, אי העלאה עשויה לפגוע באמינות של הבנק הפדרלי בפני השווקים, וזאת לאחר אינספור ההתבטאויות מצד הבכירים בפד, ובראשם ג'נט ילן, על הצורך בהעלאת ריבית. ברמה הטכנית, הפריצה מעל רף 3.80 הינה משמעותית ועשויה להקנות מומנטום חיובי לצמד בטווח הקרוב. רמת 3.82 מהווה את ההתנגדות הטכנית המשמעותית הבאה".