מחאת עובדי ההוראה: ענת דוידוב התייחסה בתכניתה ב"רדיו ללא הפסקה-103FM": תקשיבו ל מה שאומר טל קניאס, מורה צעיר, ממטה המאבק של המורים למען שכר הוגן. אין מצב, אבל אין מצב, שהורים לילדים מפקידים את הדבר הכי יקר שלהם בידיים של מורים צעירים יותר או צעירים פחות, שעשקו אותם והלינו את שכרם. אין מצב בעולם, שתרצו להפקיד את ה"אוצרות" הקטנים שלכם בידיו של ציבור מורים ממורמר.



המורים והמורות בישראל 2016, נמנים על האוכלוסייה השקופה. שכר התחלתי נמוך בין 3000 ל- 5000 שקלים בבית הספר היסודי, ככל שמספר שנות הוותק עולה, כך גם השכר עולה בהתאם, גם זה לא בשמיים. ובכל שנה, במשכורת ספטמבר, בגלל בעיות בירוקרטיות, נחסוך מכם את הפרטים המעיקים, נחתכים מהמשכורות הזעומות ממילא, סכומים משמעותיים, שמותירים בידי המורים הצעירים ובידי המורים המחנכים, כלום כסף. השפלה ממש.


היום, הם באו להפגין מול משרד החינוך בתל אביב.





היו שם מאות מורים מתוסכלים, התלמידים שלהם, הילדים של המורים והמורות. ורק איש אחד לא בא. האיש שעומד בראש הפירמידה. שר החינוך נפתלי בנט. איפה אתה, שאלו המורים והמורות שלך. ברבות ממדינות אירופה, שכרו של המורה ניצב בראש סולם השכר. בישראל? בתחתית.



מה דעתך ללכת על מהפכה אמיתית? תציץ במה שקורה במערכת המחשוב של התשלומים במשרד.לא תאמין, ימי הביניים זה שם. אתה אומר היום נפתלי בנט שהמורים יקבלו את שכרם בזמן אבל איך זה יכול להיות כבר עבר הזמן.