רמת סיכון העסקים בבאר שבע היא הגבוהה ביותר בישראל מבין כל הערים הגדולות, כך מראים נתוני סקר של חברת הייעוץ דן אנד ברדסטריט לקראת כנס שיתקיים בבאר שבע ב-14 לנובמבר ביס פלאנט בישפרו סנטר. על פי מדד העסקים בסיכון לשנת 2016 אחד מכל שבע עסקים בעיר נמצאים בפני סכנת סגירה, בהשוואה ליחס של אחד מתוך תשעה עסקים במחוז המרכז. ב-10 מתוך 12 ערים באזור הדרום המוזכרות במדד, חלה עלייה באחוז העסקים בסכנת סגירה.



העיר אשקלון מובילה עם עלייה משמעותית של כ-9% בהשוואה לשנה קודמת. רק בשני ערים, קריית גת ושדרות חלה ירידה באחוז העסקים בסכנת סגירה. מבין הערים הבינוניים מצב העסקים ברהט הוא הגרוע ביותר ומצב העסקים בהוד השרון הוא בסיכון הנמוך ביותר. צח ברקי סמנכ"ל בחברה: "הנתונים שהצגנו משקפים תמונת מצב מדאיגה. הרשויות המקומיות עצמן עשויות להתמודד עם השלכות רבות במקרים של סגירת עסקים. תוצאות המצב עלולות להביא לעלייה במספר המובטלים ונשיאה בנטל הטיפול בהם, ירידה בהיקפי המסחר בעיר, פגיעה בהכנסות הרשות ממיסוי ארנונה".



"עלינו לטפח תרבות של ניהול סיכונים והתנהלות פיננסית טובה. בעלי עסקים וחייבים לשכלל את צעדיהם טוב יותר, החל מזיהוי הלקוחות הטובים או המסוכנים של העסק, דרך גיבוש מדיניות אשראי, ועד ניהול תהליכי הגבייה".