קיבלתם דו"חות חנייה, לא שלמתם, והחוב תפח עם השכנים לאלפי שקלים? לכנסת יש בשורה בשבילכם. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הפחתת תוספות פיגור שנוספו על קנסות בידי המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (הוראת שעה), התשע"ז-2016, של ח"כ אוסמה סעדי וקבוצת חברי כנסת.



מוצע לקבוע, כהוראת שעה, הסדרים מיוחדים לתשלום קנסות הנגבים בידי המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות. חייבים בתשלום קנסות, שנוספה להם תוספת פיגור לפי האמור בסעיף 67 לחוק העונשין, והוצאות לנקיטת הליכי גבייה, כמשמעותן בסעיף 4 לחוק המרכז, אם נקבעו, יוכלו לשלם בתקופת תוקפה של הוראת השעה את הקנסות הפליליים והמנהליים שהושתו עליהם ואשר לא שולמו על אף שננקטו באותם תיקים הליכי גבייה, תוך הפחתה של 40% מגובה החוב, זאת רק אם ההפחתה לא תביא לפגיעה בסכום הקנס המקורי ושהחוב העדכני שולם במלואו בתקופת הוראת השעה.



בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק זה בא בכדי לתן הזדמנות לבעלי חובות לסלק את חובותיהם המצטברים מזה שנים עם הפיגורים, חוק זה מאפשר לחייבים להפחית 40% מהחוב העדכני ובכך יפתחו דף חדש בחייהם ולצאת לדרך חדשה לנהל את חייהם בדרך המלך. אין בחוק זה כדי לפגוע בקרן החוב, אלא בפיגורים שהצטברו ובכך החייבים יכלו לשלם את החובות.



ח"כ סעדי הגיב לאישור ואמר: מדובר ב-300 אלף אזרחים ובחובות בסכום של למעלה מ-3 מיליארד ש"ח וההנחה היא 40%. אני שמח שהחוק הראשון שלי שמאושר הוא חוק חברתי שבר לעזור לאנשים מהשכבות החלשות ואני פונה לכל האזרחים, זו הזדמנות חד פעמית שלא תחזור על עצמה והמבצע הוא לתקופה מוגבלת, לכן כדאי לנצל את המבצע הזה ולנצל את החובות המופחתים. אני רוצה לבשר שדיברתי עם שר הפנים ואנחנו עומדים לעשות את המבצע הזה גם על תשלומי הארנונה".