בתום משא ומתן מרתוני הושגו אמש הבנות בין הנהלת חברת אל־על לוועד הטייסים. הצדדים אמורים לנסח סופית את פרטי הסיכומים ולחתום היום (שני) על ההסכם, שיביא לסיומו את סכסוך העבודה, שבחודשים האחרונים גרם לביטולן של עשרות טיסות. במסגרת ההסכמות, שהושגו בפגישה שהתקיימה בין הצדדים, בתיווכם של יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח”כ איתן כבל (המחנה הציוני) ויו”ר עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי - הטייסים יפסיקו את ביטולי הטיסות והפעילות תשוב לסדרה.



עוד נודע שההסכמות בין הצדדים כוללות שורה של נושאים, בהם קיצור שהיית הטייסים בחו”ל בין הטיסות הטרנס־אטלנטיות, קיצור זמני הטיסה בין היעדים הרחוקים כדי לחסוך בשעות טיסה והפסקת פיצולי הטיסות (המשמעות היא שאותו צוות שמטיס מטוס ליעד, יטיס אותו גם בחזרה). הפסקת הפיצולים הייתה תנאי בסיסי של הנהלת אל־על בראשותו של המנכ”ל דוד מימון.



במקביל להפסקת פיצולי הטיסות, אל־על תפסיק להשתמש במטוסים חכורים והטייסים יקבלו תוספת שכר של 7.35% שתמומן מהתייעלות החברה. “ברצוני להודות ליו”ר ההסתדרות על הירתמותו שהביאה לסיום המשבר”, אמר אמש מימון. “כמו כן, אני מודה ליו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת על מעורבותו. כולנו ביחד, ההנהלה ועובדי חברת אל־על, נשנס מותניים למען הצלחת המוביל הלאומי והשירות לציבור הנוסעים הנאמן”.



בשבועות האחרונים החמיר סכסוך העבודה וכמעט מדי יום בוטלו או נדחו בהתראה קצרה טיסות של אל־על, הן ליעדים קרובים באירופה והן בקווים הטרנס אטלנטיים.



בהנהלת אל־על טענו שהביטולים נעשו בשל חוסר היענות של הטייסים לאייש טיסות. הטייסים טענו מנגד שניתן היה למצוא צוותים לאיוש הטיסות.


המאבק החריף לפני כשבועיים, בעקבות החלטתו של מימון להפסיק את פיצולי הטיסות הטרנס אטלנטיות. על פי ההנחיה החדשה, טייסים היוצאים לטיסה טרנס אטלנטית חייבים להטיס את המטוס גם בטיסה החוזרת לארץ ולא כפי שהיה נהוג בעבר, כאשר טייסים אחרים הטיסו את הטיסה החוזרת לנתב”ג.


הנוהל החדש אמור להביא לחיסכון כספי משמעותי לאל־על. הטייסים טענו שהפיצולים נעשו לנוכח עומס בשעות עבודה. אולם, כעת הצדדים הגיעו להבנות גם בסוגייה הזו, שהביאה לפריצת דרך במשא ומתן.



בשבוע שעבר התקיימה פגישה ראשונה בין הצדדים בתיווכו של יו”ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אבל לאחר שהושגה התקדמות בתום 11 שעות של דיונים, חלה התרחקות בין הצדדים והשיבושים בטיסות נמשכו.



במוצאי שבת בוטלה טיסה של החברה לבוסטון ושתי טיסות של החברה לניו יורק יצאו במטוסים חכורים.