חג יקר: לקראת חנוכה, שייערך בסוף החודש, מסתערים יצרני כלי הכסף ומוצרי היודאיקה על השוק, שנשלט בעיקר על ידי שני יצרני כלי כסף, חברת הצורפים וחברת האחים חדד. במחקר שוק שערכה חברת הצורפים לקראת החג נקבע כי על פי הערכות הצרכנים הישראלים צפויים להוציא כ-85 מיליון שקל על רכישת 45 אלף חנוכיות, כשמתוכן 11 אלף מיוצרות מכסף טהור והיתר עשויות מקרמיקה, מעץ, מזכוכית וממתכות שונות.



חברת הצורפים נחשבת לאחת הגדולות בעולם בייצור כלי כסף. לקראת חג החנוכה החברה מוכרת גם לקהילות היהודיות בלונדון, בניו יורק ובניו ג'רזי, כאשר היקף היצוא מוערך בכ-12 מיליון שקל.



"גידול של 50%"



רפי פרידמן, מנכ''ל החברה, אמר ל"מעריב-השבוע" כי "בשנתיים האחרונות יש גידול של 50% בקניית חנוכיות מכסף לאור הירידה המשמעותית במחיר הכסף בעולם. המחיר ב־2016 עומד על 61 דולר לאונקיה".



שלומי חדד, סמנכ"ל השיווק בחברה, אמר כי "חנוכיית הכסף הפכה לפריט עיצובי שמתהדרים בו ביתר ימות השנה. אנו צופים גידול של 20% בקניית חנוכיות מכסף טהור וגידול של 100% בקניית חנוכיות עם ציפוי כסף, שמהווה מגמה שצוברת תאוצה כבר שלוש שנים". לדבריו, "70% מסך הקניות הן של חנוכיות מכסף טהור והיתר הן של חנוכיות מורשת הטבולות בכסף ומוצעות במחיר מוזל. מדובר בפתרון אטרקטיבי למשפחות המצטיידות ביותר מחנוכייה אחת" וסיפר עוד כי לרגל החג הוזמנה מהחברה חנוכיית ענק, שעשויה מכסף טהור. הרוכש, איש עסקים ישראלי, ישלם לא פחות מ־50 אלף דולר עבור החנוכייה, שגובהה 80 ס"מ ורוחבה 70 ס"מ.