הפרישה של בכירים במערכת הבנקאית נכנסה להילוך גבוה בימים האחרונים, על רקע כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים ובשל העובדה כי בכירי המערכת הבנקאית התבקשו לחתום על חוזי העסקה נחותים בהשוואה לקיימים. בבנק הפועלים התבקשו לחתום חברי ההנהלה על קיצוץ חד משכרם. למעט המנכ"ל לשעבר ציון קינן ויו"ר הדירקטוריון יאיר סרוסי, הספיקו לפרוש לאחרונה מהבנק גם אלי כהן, ראש מערך הפרסום והשיווק וחבר הנהלה, אפרת יעבץ, חברת הנהלה, ובכירים נוספים כמו מירב ספקטרובסקי־ששון, זיו גירון ומוניקה אברבוך. על פי ההערכות, כבר ביומיים הקרובים צפויים להודיע על פרישתם בכירים נוספים.



גם בבנקים האחרים צפויים להיחתם הסכמי העסקה חדשים, אולם מדובר בהסכמים שכוללים שינויים מהותיים פחות בשל העובדה כי פערי השכר בהשוואה לבנק הפועלים היו נמוכים יותר.



בבנק לאומי פרשו מתפקידם חברי ההנהלה דני צידון, המשנה למנכ"ל, יואץ מינץ, האחראי על הפעילות הבינלאומית, וששון מרדכי, המבקר הפנימי. איתי בן זאב, האחראי על מערך שוק ההון, פרש לטובת ניהול הבורסה. יודגש כי מספרם המועט יחסית של בכירים שפרשו מבנק לאומי נעוץ בין היתר בחוות דעת שסופקה על ידי עו"ד חנן פרידמן, היועץ המשפטי הראשון בבנק. לדבריו, השכר של בכירי המנהלים שיישארו בלאומי גם אחרי ה־31 בדצמבר 2016 לא ייפגע. במילים אחרות, גם אם הם הרוויחו יותר מ־2.5 מיליון שקל לשנה, הם ימשיכו יקבלו את המגיע להם, והוסיף כי לגבי שנת 2017, הבנק יפעל לפי מגבלות השכר החדשות.



בבנק דיסקונט פרשו 30 בכירים שצברו זכויות עבר בסכום העולה על 2.5 מיליון שקל לשנה כאשר על פי נתונים שנמסרו אתמול על ידי הבנק, תוכנית הפרישה מרצון שהוכרזה לפני שלושה חודשים "השיגה את יעדיה". עד כה פרשו מהבנק יותר מ־300 עובדים והתוכנית עומדת להסתיים בסוף השבוע.



זאת ועוד, אתמול הודיע בנק דיסקונט כי אורי לוין ימונה לתפקיד מנהל העסקים הראשי בבנק דיסקונט ניו־יורק. לוין יחליף בתפקיד, בעיתוי שטרם נקבע סופית, את אהוד ארנון, שהחליט לסיים את תפקידו. המינוי נעשה בברכת המנכ"לית, לילך אשר־טופילסקי, וקיבל אתמול את אישור דירקטוריון הבנק.