מחיר הדלק צפוי לעלות ב-3.36% בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.16 שקלים לליטר בנזין שבפיקוח. המחיר עלה לאחר שלפני כחודש, ארגון אופ"ק, ארגון יצואניות הנפט, החליט על קיצוץ תפוקת הנפט של חברות הארגון וכתוצאה מכך מחיר הנפט במהלך החודש האחרון עלה בכ-14%, מכ-40 דולר לחבית, לכ-55 דולר. מחיר הדלקים הושפע גם מהחלטת רוסיה, מפיקת הנפט השנייה בגודלה בעולם אחרי סעודיה, אשר מידי יום מפיקה כ-11 מיליון שקל, להצטרף ליוזמת אופ"ק.



משרד התשתיות הלאומית האנרגיה והמים מעדכן מדי חודש את מחיר הנפט בהתאם לשינוי במחיר הנפט בעולם. על רקע, זה המחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת, בתחנה בשירות עצמי כולל מע"מ, לא יעלה על 6.16 ש"ח לליטר. מדובר בעלייה של 20 אגורות לעומת החודש הקודם. התוספת בעד שירות מלא תישאר 19 אגורות, כפי שהיתה בחודש שעבר.



מחיר הנפט הגולמי מהווה רק 26.3% ממחיר הדלק. 9.9% מהמחיר הוא הרווח של חברות הדלקים, ו-63.8% מהמחיר הוא כתוצאה ממיסים שונים.



כזכור, בחודש אוקטובר האחרון התרחשה ירידה של שבע אגורות במחיר הדלק, ומחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן עמד על 5.89 שקלים. על-פי החלטת הממשלה, מחיר הדלק מתעדכן לפני יום העבודה הראשון בכל חודש.