חברת המחקר IVC  פרסמה את דו"ח האקזיטים IVC-Meitar לשנת 2016. מתוך הדו"ח עולה שבשנת 2016, חברות הי טק ישראליות ביצעו 104 עסקאות אקזיט בסך כולל של 10 מיליארד דולר. מדובר בגידול של 12% לעומת ההיקף הכספי של אקזיטים שבוצעו בשנת 2015. האקזיט הגדול ביותר שבוצע בשנת 2016 היה של חברת פלייטיקה, שעוסקת בפיתוח משחקי מחשב. החברה נמכרה תמורת 4.4 מיליארד דולר לחברת ג'יאנט הסינית.  

אך לא כולם רואים בעסקאות אקזיט בשנת 2016 כגידול. עו"ד אלון סהר, שותף במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' אומר  
"הסתכלות על הנתונים ללא עסקת פלייטיקה מעידה על כך שכמות העסקאות והשווי הדולרי שלהן היו נמוכים מן השנים החולפות באופן מהותי. פלייטיקה עיוותה את הנתונים".

לעומתו, קובי שימונה, מנכ"ל חברת IVC, סבור שהנתונים מצביעים על שיפור שכן "בשנת 2016 נרשמה עליה של 12% לעומת שנת 2015. גם אם מדובר בעסקה אחד גדולה שכן הרי מדובר בחברה ישראלית. זאת ועוד במונחים של מכפיל האקזיט הממוצע, שהגיע 
ל-4.34. זאת היתה אחת השנים הטובות ביותר מבחינת מכפילים בחמש השנים האחרונות, ובכלל. 
"בשילוב עם מספר העסקאות הנמוך יותר בהשוואה לשנת 2015, אנחנו סבורים שהנתונים מעידים כי היזמים והמשקיעים כבר לא חותרים בהכרח לקראת אקזיט, כפי שעשו בעבר. במקום, המשקיעים בוחנים את האפשרויות בקפדנות, ודורשים החזרים חיוביים ומכפילים משמעותיים כאשר עולה ההזדמנות לאקזיט. וזאת בהחלט התפתחות טובה".