בכנס הקבלנים שנערך שלשום (שלישי) הבטיח שר האוצר משה כחלון לפעול במרץ להבאת עובדי בנייה מסין לישראל, וכבר אתמול נשאו המאמצים פרי.


משלחת של ממשלת ישראל חתמה עם משרד הסחר הסיני והתאחדות הקבלנים הסינית על הסכם להבאת אלפי עובדים לענף הבנייה מסין. המהלך נעשה בתיאום עם שר הפנים אריה דרעי, האחראי על מתן אשרות העבודה.



טקס החתימה הרשמי יתקיים בשבוע האחרון של פברואר. עד למועד זה, יפעלו הצדדים להסדרת ההכנות הנדרשות להבאת העובדים. בחצי השנה הראשונה לקיום ההסכם יגיעו לישראל 6,000 עובדים. ייבוא העובדים מסין לישראל התעכב בשל כמה סיבות, בין היתר בשל התנאי שלפיו העובדים לא יועסקו בבנייה מעבר לקו הירוק. נוסף על כך, הסינים סירבו לכך שייבוא העובדים ייעשה באופן פרטני, ודרשו שהעובדים כולם יגיעו בקבוצות מאורגנות.



בראש המשלחת הישראלית בסין עומד יו”ר מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחקי וחברים בה מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה לשעבר אמנון בן עמי, מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון אשל ארמוני ונציגי משרדי המשפטים. הסכמים בילטרליים נועדו לשמור על זכויות העובדים ולמגר את תופעת דמי התיווך ותופעת הסחר בבני אדם. הסכמים מסוג זה מאפשרים בקרה ופיקוח על העובד וליוויו בישראל.



שר השיכון יואב גלנט אמר כי ״שוק הדיור סובל ממחסור בכוח אדם, מאיטיות וממשאבים יקרים. ההסכם יאפשר ייבוא טכנולוגיות חדישות וכוח אדם מומחה, בהתאם לחזון ולפעולה שאותם אנו מובילים במשרד".