חברת סלקום הכריזה אתמול על הפעלת פיילוט לערים חכמות בצפת, בכפר סבא ובנהריה. החברה הדגימה את פתרונות העיר החכמה על פלטפורמה שהותקנה בצפת, ותותקן בקרוב בשתי הערים האחרות. פרויקט הערים החכמות הוא אתגר לא פשוט לכל גופי התקשורת בישראל. בזק הייתה אחת החברות הראשונות שהפעילה לפני חצי שנה פיילוט של עיר חכמה במודיעין. על פי ההערכות, ניהול העיר במתכונת החדשה יביא לחסכון מיידי של 10% בעלויות השוטפות.



הפלטפורמה של סלקום מבוססת על מערכת שליטה ובקרה של החברה הבינלאומית AGT, ועל התשתית שלה מנוהלים פתרונות מגוונים של חברות טכנולוגיה לצרכים הרלוונטיים לניהול העיר החכמה. הפיילוט של סלקום יחסוך בשלבים הראשונים מאות אלפי שקלים בשנה. לצורך ביצוע הפרויקט מותקנים מגוון רחב של התקנים ופתרונות לעיר החכמה בשיתוף AGT, כולל כאלה מתחום ה־IOT (אינטרנט של הדברים). המערכות עוסקות באיסוף וניתוח מידע, ניהול, שליטה ובקרה כדי ללמוד על המאפיינים ולהציע בהתאם את הפתרונות. באחרונה חתמו מנהלי החברה על הסכם עיר חכמה עם ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו.



יו”ר סלקום עמי אראל אמר אתמול שהקבוצה ערוכה להוביל את עולם הערים החכמות בישראל ולהעניק פתרונות לכלל השוק כחלק אינטגרלי מסל השירותים. לדבריו, הכנסותיה של סלקום שלא מתחום הסלולר כבר מגיעות ל־30%. מנכ”ל החברה ניר שטרן מעריך שתוך חמש שנים מחצית מהערים בישראל יהפכו לחכמות. “פלטפורמת העיר החכמה מעניקה פתרון כולל של הצרכים המודרניים הקשורים לתשתית רשת התקשורת, לאינטגרציה, להטמעת פתרונות שונים, לציודי הקצה וליכולות הניהול. המערכת משלבת מוצרים של חברות טכנולוגיה מתקדמות המתמחות בפתרונות לערים חכמות".