פיצוץ במו"מ: בתום 14 ימי צינון של סכסוך העבודה בין הנהלת פלאפון לעובדים, זאת על רקע סירובה של ההנהלה לחתום על הסכם קיבוצי חדש בחברה, מאות מהעובדים נטשו היום (רביעי) את המוקדים והמשרדים והחלו להפגין בקומת ההנהלה מול משרד המנכ"ל . יו"ר ועד העובדים, ברק לוי מסר כי "מי שלוקח משכורת במאות אלפי שקלים בחודש והנהלה שמושכת דיבידנדים של עשרות מיליונים, אין להם תוקף מוסרי לסרב להגדלת תקציב הרווחה לעובדים המשתכרים 30 שקלים לשעה". עוד הוסיף לוי: "אנחנו נערכים להחרפת העיצומים שטרם נראו בחברת פלאפון".



מהנהלת פלאפון נמסר בתגובה כי "חברת פלאפון נמצאת כעת בתנופה ובהתחדשות. ועד העובדים בפלאפון פנה לסכסוך עבודה בעקבות המשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי. חשוב להדגיש כי לחברה אין כל כוונה להרע את תנאי העובדים, והמו"מ טרם הבשיל לכדי הסכם חדש בשל דרישות שאינן עולות בקנה אחד עם יכולותיה הפיננסיות, שכן החברה חייבת להישאר יציבה בשוק סוער". עוד נמסר כי "לנגד עיני החברה עומדות טובת עובדיה ולקוחותיה, היא פועלת למנוע כל פגיעה בשירות, וחותרת לסיום הסכסוך בהקדם האפשרי".



עיצומי העובדים, היום. צילום: יח"צ



"לא נקבל הכתבות חד צדדיות"


כזכור, לפני כשלושה שבועות אישרה הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות סכסוך עבודה בחברת התקשורת. העילה המרכזית לסכסוך הייתה כאמור מבוי סתום במשא ומתן עם ההנהלה לחתימת הסכם קיבוצי חדש שיחול על עובדי החברה. זאת, לדברי הוועד, "על אף הניסיונות הרבים להידברות ולהשגת התקדמות מטעם ועד עובדי פלאפון ונציגי איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההייטק בראשות יקי חלוצי".



יו"ר ועד עובדי פלאפון, ברק לוי, מסר אז כי "ההטבות הסוציאליות ותנאי הרווחה להם זכאים העובדים הם הדברים המנחים אותי לפני חתימה על הסכם קיבוצי בחברה. שוק הסלולר נמצא בתקופה מורכבת ומאתגרת ובאנו למשא ומתן עם הגורמים הרלוונטיים בידיים נקיות, אבל לא נקבל בשום אופן הכתבות והנחתות חד צדדיות מההנהלה".