דירקטוריון בנק הפועלים, בשליטת שרי אריסון, אישר השבוע את הסכם ההעסקה של עו”ד עודד ערן, היו”ר החדש של דירקטוריון הבנק, בעלות של 2.515 מיליון שקל לשנה. כך נודע ל"מעריב־השבוע". במקביל לאישור ההסכם עם ערן, הוארכה תקופת כהונתו בשלוש שנים נוספות.



ההסכם החדש נחתם בהתאם למגבלות השכר שנקבעו בחוק שכר הבכירים. לפי החוק, אסור ששכרו של בעל תפקיד בכיר במערכת הפיננסית יהיה גבוה מפי 35 מזה של בעל השכר הנמוך ביותר באותו ארגון. לפיכך, שכרו של ערן יעמוד על 163 אלף שקל לחודש והוא יהיה צמוד למדד. עם זאת, במקרה של מדד שלילי - השכר לא ירד. נוסף לכך, יוקצו לו מניות חסומות בשווי 503 אלף שקל, שיהיו חסומות לתקופה של שלוש שנים ונתונות למימוש רק בתום תקופה זו. היו”ר החדש לא יהיה זכאי לבונוסים.



עלות השכר הכוללת תסתכם ב־2.515 מיליון שקל לשנה. שכר זה גבוה פי עשרה מממוצע השכר בבנק הפועלים. עם זאת, הוא נמוך ב־67% בהשוואה לזה של יאיר סרוסי, קודמו בתפקיד, שנהנה בשנת 2015 מעלות שכר כוללת של 7.67 מיליון שקל לשנה. בנק הפועלים לא חשף עדיין את עלות שכרו של סרוסי לשנת 2016 (הדבר יקרה בדוחות הכספיים שיפורסמו בסוף החודש) אבל נראה שהיא תהיה דומה לזו שקיבל ב־2015.



לרשות היו”ר החדש של דירקטוריון הבנק יועמדו רכב צמוד, נהג, הוצאות סוציאליות וקרנות השתלמות. הסכם ההעסקה נחתם לתקופה של שלוש שנים, אולם ניתן יהיה לסיים אותו בהתראה מוקדמת של חצי שנה. במקרה זה יקבל ערן 100% משכרו האחרון. נוסף על כך, נקבע שבמקרה של פרישה מהבנק יחויב היו”ר בהסכם אי תחרות לתקופה של שנה.



הסכם ההעסקה עם ערן יובא בקרוב לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות. הסכם ההעסקה עם מנכ”ל הבנק אריק פינטו נחתם עם כניסתו לתפקיד. מדובר בהסכם ההעסקה הראשון שנחתם בעקבות כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים. הסכמי ההעסקה הנוספים עם בכירי המערכת הבנקאית בתנאים דומים ייחתמו במהלך השבועות הקרובים ויובאו, כמקובל, לאישור האסיפות.