בנק ישראל עושה מאמץ למנוע התחזקות נוספת של השקל לנוכח הפגיעה ברווחיות הייצוא. סימן השאלה במדיניות הזו הוא אם יש לה סיכוי להתנהל לאורך זמן. מתברר שזו משימה קשה ומורכבת, כאשר רואים מה הסכומים שבנק ישראל הזרים לאחרונה לשוק בניסיון לבלום את התחזקות השקל. נגידת בנק ישראל קרנית פלוג עושה את המוטל עליה, וזו לא משימה פשוטה וקלה. מדובר בנושא מורכב שיש לו השלכות רחבות.



מי שנמצא בחזית צריך להעריך אם צעדים אלה או אחרים ימלאו את ייעודם. הנגידה שבחזית פועלת במקצועיות ובאחריות ומבצעת פעולות המיועדות למנוע זעזועים במשק. כיום אנו חיים בהתבוננות על מה שעושה הנשיא דונלד טראמפ. עדיין ישנם נעלמים באשר למדיניות הכלכלה הבינלאומית.



באירופה המצב יותר קשה מאשר בארה"ב, אבל גם שם קיימת האמרה שלפיה כאשר ארה"ב מתעטשת - העולם מקבל נזלת. וכל זאת כאשר באירופה נמשכת אי־הוודאות הפוליטית על רקע בחירות שיתקיימו בשנה הקרובה בצרפת, בגרמניה, באיטליה ובהולנד.



לאור זאת, היורו נחלש הן כלפי הדולר הן כלפי השקל. היורו ירד לרמת שפל של 3.85 שקלים, דבר שלא היה. בכלים העומדים לרשותה, נגידת בנק ישראל עושה על רקע האטמוספירה העולמית את המיטב.



הכותב כיהן כמפקח על הבנקים בשנים 1969־1975