"שלי יחימוביץ' ואיתן כבל גוררים אותה למחוזות שהם מתחת לכל ביקורת. יש פה מערכת בחירות שהופכת להיות צהובון אחד גדול, ואני חושב שזה עוול גדול מאוד למוסד המפואר הזה, ועוול גדול מאוד לציבור העובדים. אני אשתדל להתמקד בדברים החיוביים, יש אנשים שבורחים מהמהות כי אין להם מה להגיד". עם הדברים האלה פתח היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן את דבריו בכנס הבחירות של רשימת "עוגנים", תחת הסיסמה: "מעשים ולא דיבורים". ניסנקורן טען כי "ההכפשות לא רלוונטיות, מסיטות מהעיקר ומהאמת. המסע הזה לוקח אותנו לכיוונים לא נכונים. הפכנו לסידור עבודה פוליטי. גם המפלגה שאני נמצא בה. אני סולד מזה". 



ניסנקורן הוסיף: "עופר עיני הוא איש ראוי, והוא סובל מהכפשות של מי שהעלתה אותו על נס הדגל. אני לא כמו שלי, שבוחרת בכל פעם על מי לשים את האשפתות שלי ואת מי להכפיש. עופר עיני חבר, אבל לא מעורב בהסתדרות בכלום בשלוש השנים האלה. אל תלכו עם ספינים מכוערים. תקציב ההסתדרות הוא 600 מיליון ואין שום הסכמים. שלי וכבל לא עשו את ההסכם ביניהם כמו שצריך. הם רוצים לנהל את ההסתדרות?", עקץ.



ח"כ שלי יחימוביץ', הגיבה ואמרה: "ההסתדרות בראשותי תילחם עבור העובדים ולא תעסוק במסיבות עיתונאים, פרסומות בטלוויזיה, ומשרדי יחסי ציבור יקרים על חשבון העובדים. אפשר לשחד עסקנים בהסכמים קואליציוניים שמנים וסודיים כדי לנסות למנוע בחירות, אך מאות הוועדים שלא הגיעו למפגן הריק של ניסנקורן הם העדות הטובה ביותר לניתוק מהשטח. מעטים מאלה שכן באו עשו זאת מרצון, רובם אחרי לחץ ואיומים, ואחרים אינם מייצגים כלל את העובדים.



"יו"ר ההסתדרות ביצר עצמו בשכבת שומן של מי שנהנים ממינויים בדירקטוריונים וממנעמי כספם של העובדים אך הוא מנותק כליל מהמהפכה שמתרחשת בשטח ובה המוני עובדים, דור ב', ג, זמניים ורבים אחרים חשים כי דמי החבר שלהם אינם מופנים לרווחתם ולמאבקיהם אלא לריפוד של שכבת שומן מצומצמת ששכחה מזמן את מי עליה לייצג.  ב23/05 העובדים יצביעו עבורי, כמי שתנהיג ותילחם בשבילם בקום לכבות שריפות, תנגיש עבורם ולשירותם את כוחה של ההסתדרות, ותייצר עולם חדש של דמוקרטיה, שקיפות ונגישות לכל עובדת ועובד".



 ניסנקורן: "אנחנו משנים את תפיסת העולם" 



במהלך דבריו פירט ניסנקורן את מה שעשה במהלך שלוש שנות הקדנציה שלו והוסיף: "הצלחנו להעלות את השכר בתשעה אחוזים מאז שאני בתפקיד. אם נצליח להעלות את השכר הריאלי בעוד שלושה אחוזים, אנחנו נתחיל לגמור את החודש, וזאת אחת מהמגמות שמעניינות את הגמלאים והעובדים. שכר המינימום, העליה הכי גדולה שלו היתה ב-450 שקלים, אנחנו העלנו אותו ב-1000 שקלים בתקופה של אינפלציה שלילית. משפחה שהרוויחה 4300 ש"ח, שכר רעב. 5,600 שקלים כעת. זאת מהפכה חברתית.



זאת ההסתדרות היום. העלאת הפרשות לפנסיה עלתה ל-18.5 אחוזים, זה עדיין לא מספיק, אבל זה צעד ענק. פנסיית חובה תמשיך ותעלה בעתיד. אנחנו עומדים כשומרי סף. בין היתר, לפני שנתיים, הודיעו לכל הפנסיות החדשות, שאחריות סיכוני הפנסיה עליכם, ואתם יכולים להיפגע ב-30 אחוזים, אנחנו הודענו שנשבית את זה, העלנו את הבטוחות לפנסיה ל-60 אחוזים. בגללנו, בגלל ההסתדרות.



"זה שינוי. שינוי ששנים שרצו לעשות אותו ואנחנו עשינו אותו. אני שומע על עובדי דור ב'. יש מי שמדבר, ויש מי שעושה. אנחנו עושים. ברשויות המקומיות, אנחנו מסיתים כספים לטובת העובדים האלה. נמחק את התופעה הזאת. בנמלים עשינו הסטת שכר משמעותית, גם בבנק ישראל. אתמול ישבתי עם בתי זיקוק אשדוד, מוחקים את תופעת שכר ג'. אנחנו עוברים מקום מקום, ומתקנים את העוול הזה. זה נוצר לפני שנים, לא נחתם בתקופתי, ואני כבר שלוש שנים עומל לפרק את זה. אנחנו מסיתים את הכסף לעובדים החלשים".


שלי יחימוביץ' ואיתן כבל. צילום: מרק ישראל סלם
שלי יחימוביץ' ואיתן כבל. צילום: מרק ישראל סלם



"אנחנו מחזירים את העבודה הישירה. זה שינוי תפיסת עולם. זה מתחיל לקרות בכל מקום, כי אנחנו מייצרים שינוי חברתי. אם אני הולך לפרי הגליל ואני שומע את הבעלים קולט את כולם להעסקה ישירה, וכך גם בפלאפון, ואם אנחנו ממשיכים ורואים שבבורסה קולטים עובדים להעסקה ישירה, זה מתחיל לקרום עור וגידים".



"בשנות ה-90 אי אפשר היה לאגד את העובדים, היום אין שבוע שאני לא חותם על הסכם קיבוצי חדש. העובדים מצביעים ברגליים. כשנכנסתי לתפקיד, אצלי אנשי עובדים וניקיון מקבלים את כל התנאים, 150 אלף איש נכנסו למעגל קרן ההשתלמות, לפנסיה מורחבת, למענק של 100 אלף שקלים. כשאני נכנסתי לתפקיד, עובדי שמירה בבתי ספר לא קיבלו משכורת. כעת הם מקבלים כסף על שנה שלמה".



"את הרשימה הזאת, וזאת רשימה חלקית, עשינו בשנתיים וחצי לא בדיבורים, סיסמאות, או עיתונאות, אלא בעשייה. לכן אמרנו מעשים ולא דיבורים. אני מאמין בעשייה, בהוכחה, בדחיפה קדימה, בשינוי חברתי, בעשייה קשה, ולא בדיבורים. אני יודע טוב מאוד מה החברה הישראלית צריכה. אני רואה את הבעיות, אבל נחוש לשנות אותן".



"יו"ר ההסתדרות זה לא בדיוק טיול. זה לקבל החלטות קשות, כל יום. כל יום. לעשות איזונים כל יום. להכיר את העבודה כל יום. להיות הסתדרות זה לא לבוא ולהגיד שאני מתראיין ועשיתי את תפקידי. כשיש שביתה בשדות התעופה, ושאתה הולך להסכם המסגרת, צריך לדעת להביא את התוצאה המיטבית לעובדים. צריך לדעת איך לעשות את זה".



"לדעת איך אתה לא מכניס את השוק לסחרור. איך לייצר אחריות מול האזרחים, אבל ממקסם את ההחלטות. אנחנו מסיתים את החברה והמדינה הזאת לכיוון של צדק חברתי. לגבי היעדים קדימה, שנצליח להביא: השכר הריאלי ימשיך לעלות, גם מכיוון של שכר מינימום, לצד ההכנסות נשפר את המצב עוד. השכר ימשיך לעלות".