עסקת מובילאיי הצליחה להדהים גם את בכירי המשק, במה שמסתמנת כעסקת ההייטק הגדולה ביותר אי פעם בשוק הישראלי. רבים מבכירי המשק הביעו את הערכתם על כך, ביניהם גם נשיא המדינה, רובי ריבלין וראש הממשלה, בנימין נתניהו. אך מי שמבין בנושא בצורה הטובה ביותר הוא ללא ספק חבר הכנסת אראל מרגלית, שמכר עשרות חברות הייטק בחייו. מרגלית התראיין לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפר על התגלגלות מובילאיי לחברה מובילה כל כך בשוק הישראלי.



תחילה סיפר מרגלית על מובילאיי: "זאת חברה ירושלמית, מהמחלקה הממוחשבת, שמוכיחה שההייטק הישראלי יכול לפרוץ כמעט כל גבול אפשרי, ואם אתה מחבר מדע לביזנס, אז השמיים הם הגבול. צריך לתת להם הזדמנות. יש פה דבר גדול, הם יושבים בהר החוצבים בירושלים, ואני מאוד גאה בזה. יצא לי להנפיק 14 חברות בנאסד"ק, ולמכור 13 חברות. הן היו גדולות, אבל זה דבר ענק. זאת המכונית האוטונומית שהולכת להיות מושלמת". 



"אם ישראל תיקח את היתרון הזה ותהפוך למעצמה בתחום הטכנולוגיה לרכב, כל כך הרבה צעירים יוכלו להיות חלק מהעבודה הזאת, ועם פרנסה בצידה. אינטל היתה השראה להגיע להר חוצבים. אני שמח וגאה לראות את זה. מהתקופה של טדי קולק, והרבה עובדים בדרך, שמשחקים בליגה הלאומית, ונותנים לעולם כיוון חדש, אם הרבה מאוד מקומות עבודה, אם למישהו שם יש שכל".  






אז למה מוכרים בסכום שהוא כל כך גבוה מהשווי האמיתי שלה?


"הרבה מאוד שחקנים בעולם מסתכלים על השירותים האלה. פייסבוק, גוגל, ועוד חברות ענק. אינטל רצתה לעשות שחמט, ולא להיות ההצעה הראשונה. אם אתה נותן 40 אחוזי פרמיה, אתה מנסה להניא את המתחרים מלהתקרב לתחרות. בפעם הראשונה שאני הנפקתי, ההצעה ראשונה היתה 3.2 מילארד, וזה עלה עד 5 מיליארד שקל".



אז איך עושים את זה והופכים את זה להצלחה?


"נגיד חברה כמו ג'נרל מוטורוס, או BMW - כל חברת מכוניות שרוצה להגיע ולשתף פעולה עם הטכנולוגיה הישראלית, יכולה , נניח לעשות זאת בירושלים. אחר כך באים ואומרים, תעשו את זה בבאר שבע ותקבלו סיוע. אחר כך באים לאוניברסיטה העברית, משדרגים את המעבדה הטובה ביותר שיש בעוד חמש שש דרגות, ואז מגדירים לעצמנו 30-40 אלף מקומות עבודה בחמש השנים הבאות. ליד כל מקום כזה מתפתחת קהילה. מה שיש לך ליד זה עסקים קטנים, תרבות, אקדמיה, ואנחנו הופכים את זה למעוז של שינוי גדול".



"יש עוד שישה שבעה נושאים כאלה שאפשר איתם להטיס את המדינה קדימה. כמו הסייבר בבאר שבע, כמו החקלאות, הרפואה והמזון. כשעמד רבין ב-92' הוא נתן לנו קריאת כיוון, הבנו ויצאנו לדרך. גם עכשיו יש ישראלים שרוצים לעשות את זה". לאחר מכן סיכם: "אינטל רוצה לעשות לרכבים מה שהיה בכל מחשב. אינטל הולכת על נושא חדש, הרבה נושאים שמשפיעים על מרחב החיים שלנו. בעזרת מובילאיי, הולכים להגיע להרבה מאוד תחומים, גם הרפואה והחיים. זה צעד עם הרבה חזון. החבר'ה האלה מירושלים, ואני יכולה להגיד להם שאפו".