חברת כרטיסי האשראי כאל סיימה את 2016 ברווח של 192 מיליון שקל, זינוק של 96% בהשוואה ל־2015. הרווח הושפע מאירועים בעלי אופי חד-פעמי, אך גם לאחר נטרולם גדל הרווח ב-31%. הזינוק מוסבר בגידול ניכר בהכנסות מול צמצום בהוצאות. האירועים החד-פעמיים נובעים ממכירת חלקה של החברה בוויזה אירופה (רווח של 182 מיליון שקל) והסדר הקנס עם פרקליטות המדינה (הוצאה של 85 מיליון שקל). החברה נשלטת על ידי בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי. היא מנוהלת על ידי דורון ספיר ויו"ר הדירקטוריון הוא יובל גביש. עלות ההעסקה של ספיר הסתכמה ב־2016 ב־2.46 מיליון שקל. 



בעקבות הדוחות, תחלק החברה בימים הקרובים דיווידנד במזומן של 30 מיליון שקל לבעלי המניות. הפיקוח על הבנקים אישר את החלוקה לאחר שהחברה הגיעה להסדר עם הפרקליטות בסוגיית הפעילות האסורה בחו"ל. ויזה כאל היא חברת כרטיסי האשראי היחידה שבעלי השליטה בה לא ייאלצו להיפרד ממנה בעקבות הרפורמה בבנקאות.



התוצאות הכספיות לוו השנה בצמיחה בכל הפרמטרים המרכזיים ובהם במחזורי העסקאות ובמצבת הכרטיסים. בולטת במיוחד הייתה עלייה של 30% בתיק האשראי שהסתכם בסוף 2016 ב־3.6 מיליארד שקל. עם זאת, הפסדי האשראי זינקו במפתיע ב־122% ל־74 מיליון שקל. אחת הסיבות היא הצמיחה בהיקף האשראי וקשיים בפעולות הגבייה. מספר כרטיסי החברה גדל ב־5% ל־2.46 מיליון כרטיסים.



יובל גביש, יו"ר כאל: "הדוחות משקפים פעילות ענפה וצמיחה מרשימה בכל הפרמטרים. החברה המשיכה את מגמת הצמיחה באשראי למגזר הפרטי, תוך בניית תשתית להרחבת מוצרי האשראי במגזר הפרטי והעסקי". דורון ספיר, המנכ"ל, הוסיף: "המשכנו השנה ביישום התוכנית האסטרטגית המבוססת בעיקר על צמיחה בעולם האשראי לצד שיפור אפקטיביות ויעילות. פתחנו פלטפורמות דיגיטליות, שירותי תשלום בארנק הסלולרי ושירותים באפליקציה".